zaterdag 6 november 2010

Tag: 13 dingen....


Ik zag deze tag op de website van Cynthia (Misslipgloss) en ze zei erbij dat iedere blogger deze mocht taggen. Ik tag 'm dus, maar op geheel mijn eigen wijze! Bij deze tag: 13 dingen waar ik heel blij van word!
  1. Uitslapen. En dan het liefst elke dag. Helaas is dit niet mogelijk, omdat ik bezig ben met mijn stage (bij Ze.nl). Echt heel lang uitslapen kan ik nooit. Rond 11 uur heb ik het meestal wel gehad. Al ligt dat natuurlijk wel aan hoe laat ik naar bed ben gegaan, de avond ervoor.

  2. Make-up. Tja, waarom is dat anders ongeveer de hoofdmoot van mijn blog? Ik gebruikte voor het eerst make-up toen ik 12 jaar was, tien jaar geleden dus. En sindsdien is het alleen nog maar meer een hobby geworden. Ik vind het heerlijk om mooie looks te maken en mijn hart klopt sneller als ik in een make-up winkel sta. Ik heb vooral een voorliefde voor oogschaduw en lipgloss.

    3. Lekker eten. Ik kan helaas niet goed koken, maar ik waardeer lekker eten wel enorm. Ik eet het liefst Italiaans of Spaans. Ik vind vooral visgerechten erg lekker. Maar ik kan ook genieten van een vegetarisch gerecht zoals geitenkaas met honing, pijnboompitjes en rucola sla.
4. Films kijken. Zowel in de bioscoop als gewoon thuis op de bank. Ik ben dol op films kijken. Ik houd vooral van retro films zoals Breakfast at Tiffany's en La Dolce Vita. Tevens houd ik ook van arthouse films zoals het Spaanse Volvér. Ik zou nog heel graag Eat Pray Love en Haar naam was Sarah in de bioscoop willen zien. 

5. Boeken. Ik lees graag boeken, dat vind ik één van de meest ontspannende bezigheden. Het is ook ideaal om tijd te doden: in de trein, het vliegtuig etc. Mijn favoriete boeken zijn: Haar naam was Sarah (Tatiana de Rosnay), Eten Bidden en Beminnen (Elizabeth Gilbert), Dochter van Isfahan (Anita Amirrezvani)  en In de schaduw van het palazzo (Santa Montefiore). Op mijn verlanglijstje staat op dit moment: Vriendschap in Rome (Luca Spaghetti) en Zelfs aan de stilte komt een eind (Ingrid Betáncourt).

6. De zon. Zoiets simpels, kan ik echt enorm waarderen. Vooral nu het dagenlang aan één stuk door regent. Ik ga ook het liefst op vakantie naar een warm land met vooral heel veel zon. Mijn favoriete vakantielanden zijn: Mexico, Italië, Spanje en Griekenland.

7. Reizen. Ik houd enorm van reizen. Het heeft iets avontuurlijks en ik vind het erg interessant om een ander land te leren kennen, met zijn eigen cultuur en gewoontes. Ik zou heel graag nog een keer op reis willen naar Zuid-Afrika (en dan de wildparken bezoeken en de wilde dieren in het echt zien). Ook China en Japan lijken me reuze interessant. En natuurlijk ben ik nieuwsgierig naar Colombia.

8. Schrijven. Dat lijkt me een vrij logische, want ik studeer Redactie en Mediaproductie aan de Hogeschool van Amsterdam. Vanaf mijn twaalfde (en misschien nog wel eerder) wist ik al dat ik wilde schrijven. Ik schreef boekjes vol met zelfbedachte verhaaltjes. Nog steeds zou ik heel graag een roman willen schrijven en ik hoop dat ik het binnen nu en vijf jaar gaat lukken om hem af te krijgen en het ergens gepubliceerd te krijgen.

9. Winkelen. Dat is typisch vrouw-eigen. Maar net als de meeste vrouwen ben ik gek op shoppen. Helaas is mijn budget op dit moment niet heel toereikend, maar het blijft een fijne bezigheid. Het meeste geld geef ik nu uit aan vliegtickets, schoenen/kleding en cosmetica. Ik zou graag ooit nog een designertas willen kopen. En dan graag een Chanel tas of een Hérmes Birkin bag.

10. Tijd doorbrengen met familie en mijn geliefde personen. Ik spendeer graag zoveel tijd door met mijn vriendinnen, m'n geliefde en mijn familie. Vooral familiedineetjes vind ik erg gezellig. Mijn vader kan erg goed en lekker koken, dus dat is meestal echt een feest. Met vriendinnen ga ik graag winkelen, uit eten, naar de film. Of we gaan dansen en erop uit.

11. Spelletjes. En nee, dan bedoel ik geen mind tricks met mensen. Gewoon letterlijk spelletjes op de Playstation of Wii. Ik speel het graag met vrienden en ik ben ontzettend fanatiek. Niemand verwacht het haast van mij, dat is altijd grappig als mensen verbaasd zijn. Ik speel graag TopSpin (tennisspel) of een race spel. Ook een potje FIFA kan ik zelfs waarderen!

12. Muziek. Ik heb een vrij brede muzieksmaak. Van Katy Perry tot Colbie Caillat. En van Marco Borsato tot The Ting Tings. Van rapmuziek tot countrymuziek. Ook muziek waarvan ik bijna niks versta, zoals het nummer Desole van Sexion d'Assaut.

13. Blogs. Ja, dat is wel de mooiste afsluiter. Ik bezoek graag modeblogs zoals AfterDRK, The Blonde Salad, Stylescrapbook en This chick got style. En natuurlijk beautyblogs zoals Misslipgloss, In De Watten, Beautygloss en velen andere. Bloggers zijn de toekomst en ik zie ook dat steeds meer bedrijven dat doorkrijgen. Viva la bloggers!

Wat zijn 13 dingen die jou blij maken? Tag 'm!

Stay tuned!

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten

    I love to hear your thoughts!

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...