vrijdag 5 november 2010

Beauty: inside and out!

Click on the picture to enlarge.

Schoonheid komt zoals we weten niet voort alleen uit make-up, maar ook uit verzorging. Vandaag deel ik met jullie mijn meest favorieten (en ik heb er eigenlijk nog veel meer...) natuurlijke verzorgingsspulletjes!


Huid, haar en nagels supplementen (De Tuinen)
Ik vind het belangrijk om jezelf goed te verzorgen. Dat doe ik door goed te eten, te slapen, veel fijne beautyspulletjes te gebruiken, maar wist je dat je ook een heleboel kunt doen aan je gezondheid en schoonheid vanuit je lichaam? Ik begon met het slikken van deze tabletten omdat ik haarproblemen kreeg. Ik kreeg steeds vaker last van haaruitval, en niet zomaar een periode, nee, echt een lange tijd! Quél horror! Nu gebruik ik deze tabletten al een lange tijd en ik dacht: wie weet kan ik er iemand anders mee helpen door hierover te schrijven. De supplementen zijn 100% natuurlijk, wat voor mij heel belangrijk is. Dus je hoeft niet bang te zijn dat je allemaal zooi naar binnen gooit. De samenstelling bestaat voornamelijk vitamines en mineralen. Het is niet alleen goed voor je haar, maar ook je nagels en je huid krijgen er een oppepper van! Als ik ze slik, groeien ze echt twee keer zo hard. Ik heb verschillende soorten supplementen geprobeerd en ik vind deze van de Tuinen toch echt het beste. Ik zal snel nog een apart artikeltje maken over mineralen- en vitaminesupplementen.

Avocado en oatmeal (havermout) masker (Freeman)
Mocht je het nog niet weten: avocado is supergezond! Zelf vind ik het (om te eten) niet zo lekker, maar het is wel één van de beste beautyingrediënten! Avocado is rijk aan vitamine A, B, C en E. In dit masker van het Amerikaanse verzorgingsmerk Freeman, zit avocado en havermout. Ik heb dit masker ooit een keer om te proberen, meegenomen uit de Vroom en Dreesman. En ik was sinds het eerste gebruik echt verkocht. Het masker wordt verkocht in een grote tubefles, waardoor de boel lekker hygiënisch blijft, in plaats van een pot waar je de hele tijd met je vingers in moet. Daarnaast is het in verhouding goedkoper om een tube te kopen. Hier doe je echt wel een tijdje mee, en steeds opnieuw kleine maskertjes kopen, kost meer geld. Zelf vind ik dit een heel fijn masker: hij gaat lang mee, hij wordt goed hard en mijn huid is goed gereinigd en voelt toch soepel aan door de verzachtende werking van de avocado. Freeman heeft inmiddels een heel uitgebreide lijn, die te koop is bij o.a.: De Tuinen, Vroom en Dreesman en online.

Weleda Wilde Rozenolie
Ik heb best wel een droge huid, vooral mijn benen zijn na het douchen enorm droog en dat is allesbehalve fijn. Ik heb al heel veel geprobeerd, maar ik heb ontdekt dat body butters en bodylotions het niet zo erg voor mij doen. In tegenstelling tot olie, wat in m'n huid trekt en lekker lang blijft zitten. Mijn moeder gebruikte eerst deze Wilde Rozenolie van Weleda. Eigenlijk ben ik 'm door haar lekker gaan vinden! De olie ruikt heerlijk, echt alsof je in een boeket ruikt. En zoals ik al zei: de olie trekt goed en snel in. Wel zo fijn, anders moet je zo lang wachten met aankleden. Ik breng 'm het liefst aan na het douchen, want dan is m'n huid nog warm en absorbeert het de olie beter. Er zijn meerdere Weleda olie varianten zoals: granaatappel, lavendel, berken en amandelolie (voor je gezicht).


Rituals Yin Bed and Body Mist
Na een drukke dag, vind ik niets zo fijn als lekker ontspannen in bed kruipen. En tegenwoordig voor het slapen gaan spray ik het liefst de nieuwe Yin Bed and Bodymist van Rituals op m'n dekbed. Zo geurt mijn bed naar Yi Yi Ren en Witte Lotus, en dat brengt me helemaal tot rust. Vroeger gebruikte ik wel eens lavendel (we hadden zelfs ooit een lavendelplant in de tuin) maar dat hielp bij mij voor geen meter. Ik vond de geur best wel sterk en soms leidde me dat zelfs af om in slaap te komen. Maar van deze Bed and Bodymist ben ik wel een grote fan!


Heb jij ook natuurlijke beautyspulletjes waar je niet zonder kan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...