donderdag 19 mei 2011

DIY: Upgrade je (slaap)kamer!

Je kunt natuurlijk de mooiste dingen kopen, maar soms is het net zo leuk om zelf dingen te maken! Zo maak je je kamer(s) nog persoonlijker en misschien zelfs ook wat praktischer. Ik vond een paar leuke DIY's, die ik graag met jullie wil delen!

Heb je veel schoenen maar geen ruimte voor een inloopkast? Schaf dan een grote boekenkast aan (bij de Ikea heb je de beroemde Billy - kasten) of beter nog: kijk je vader/vriend/broer lief aan en vraag of hij er eentje voor je maakt. Het staat niet alleen supermooi maar het is ook nog eens superhandig, want je bent ook nooit meer schoenen kwijt!


Dit vind ik toch wel één van de leukste DIY's. Het is eigenlijk heel simpel: verzamel tasjes van jouw favoriete winkels (bij voorkeur papieren tasjes) en vouw ze zo plat mogelijk. Strijk ze glad en koop een bijpassende (letterlijk passende!) lijst eromheen. Wie zei dat 'kunst' altijd duur moet zijn? Haha, ik weet al welke tasjes ik hier zou willen hangen (behalve designers hé) ZARA, Sephora, Supertrash....


Op zoek naar een hippe en handige manier om je oorbellen netjes op te bergen? Deze DIY is tevens niet erg moeilijk. Koop een mooie lijst en ijzerdraad. Knutsel de ijzerdraad vervolgens (horizentaal) aan de lijst. Note: als je dit niet goed kan, of nooit met een soldeerbout hebt gewerkt laat het dan alsjeblieft over aan iemand die dat wél kan. Take care! Zet ' m op 'n mooi plekje neer, zodat je er telkens naar kunt kijken.





Houd je losliggende make-up kwasten bij elkaar met deze mooie glazen. Je kunt ze bijv. opvullen met (doorzichtige) knikkers of (gekleurd) gaas. Wil je graag net als bij deze glazen letters erop? Koop dan mooie letter stickers. Tip: zet deze glazen op een groot oppervlak, en niet op het randje van je wastafel. Het zou toch zonde zijn als alles opvalt, mais non?!

Maken jullie wel eens dingen (voor in je huis) zelf? Of kopen jullie liever alles nieuw?
Share jullie persoonlijke DIY's in de comments!

11 opmerkingen:

  1. Wat een leuke ideeën! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die lijsten met de tassen vind ik echt 'n heel leuk idee! Ben zelf niet zo heel handig, maar dit moet me toch lukken ;-)
    Als 't nu lukt met je schoenen vandaag, dan heb je iig al 'n mooi tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuke post! Tip voor foto 1: de vakkenkast heet Expedit en is in meerdere maten bij Ikea te koop ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die van die lijsten met tassen is echt leuk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Kelly, Ik was net bij SuperTrash. De pumps waren echt super de supermooi en ze pasten goed... Alleen... was het suède beschadigd. Dus nu moet ik alsnog naar Amsterdam, Laren of Rotterdam om ze te halen. Hoop ze snel te hebben en dan ga ik het tasje idd goed bewaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh myyyyy!! Ik vind al deze ideeen zo leukkkkk!! vooral die met die shopping bags <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat vervelend van die beschadigingen... maar je hebt gelukkig wel de perfect shoes gevonden! Zou fijn zijn als je zo ook snel kunt gaan dragen ;-) Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt heel leuk! Die schoenenkast is hemels en ik heb al zin om gelijkaardige kadertjes te gaan kopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie blog heb je met echt leuke posts! Ik volg je gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thnx! Leuk dat je me bent gaan volgen, welkom!

    BeantwoordenVerwijderen

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...