donderdag 17 november 2011

Beautytips voor het uitgaan!


Ik ga niet heel vaak uit, maar als ik ga, vind ik het wel onwijs leuk! Het hele ritueel wat eraan vooraf gaat is al een feest. Het uitzoeken van een mooie outfit - of in mijn geval: eindeloos bekijken wat wel en niet mooi staat - het uitzoeken van goede schoenen (waar je uren op gaan staan, maar die ook vrouwelijk zijn) en natuurlijk het aanbrengen van een mooie party look! Vandaag deel ik mijn persoonlijke beautytips voor het uitgaan!



- Voor jou is stappen een uitje, je lichaam denkt er helaas anders over. Met name je huid heeft het zwaar te verduren. Denk aan: roken (ook al mag het niet meer binnen in NL, er wordt daar hier en daar nuchter mee omgegaan), alcohol en hitte drogen je huid uit. Daarom is het toverwoord: moisturize! Verzorg je huid goed met vochtinbrengende maskers en crèmes. En ja, daar mag je best een dagje eerder al mee beginnen.

- Drink veel water, tussen de drankjes door. Zo houd je lichaam het langer vol en geef je je huid ook wat aandacht. 
- Je hoeft echt niet de hele inhoud van je stash in je clutch te stoppen. Indien je de focus legt op je ogen is een eyeliner al genoeg, om hier en daar even bij te werken. Tip: neem ook een paar wattenstaafjes mee om de boel bij te schaven. Mascara hoef je zelden bij te werken, dus laat die lekker thuis.

- Wat betreft je teint. Je kan je foundation meenemen, maar handiger is een losse translucant powder, die zorgt dat je make-up blijft zitten. Of je neemt een poeder mee in de tint van je foundation. Dep het hier en daar een beetje op de plekken waar je gezicht glimt. Laat je blush ook maar thuis. Doordat het binnen vaak warmer is krijgt je gezicht toch al kleur.

- Finishing spray is ideaal om je gezicht te 'setten'. Er zijn diverse sprays te koop waaronder Evian beautyspray maar ook MAC heeft een Fixing spray. 

- Neem een lipgloss in plaats van lipstick mee in de tint van je lipkleur. Ideaal voor touch-ups en geeft je lippen de nodige glamour. 

- Tip: neem een sample dag/nachtcrème mee in je tasje. Scheelt ruimte, maar zo kun je je huid wel mooi en gevoed houden. Plus, de glans fungeert gelijk als een highlighter.

- Ik zelf ben niet zo'n fan van waterproof. Zeker wat betreft mascara's. Het blijft inderdaad goed zitten, maar echt goed voor je wimpers is het niet. Doe het echt alleen als je niet anders kunt.

- Gebruik altijd een oogschaduwbasis! Zo blijft je oogschaduw mooi zitten en gaat het niet creasen. Bouw de kleurpigmentatie op. Vlak voordat je weggaat kun je altijd nog een laatste touch-up doen.
Wat zit er zoal in mijn clutch als ik uitga? Ik neem vaak lipgloss mee om bij te werken, een goede concealer (bij voorkeur concealer én highlighter in één zoals die van TBS) blush en een verfrissende crème. Plus niet te vergeten: een losse poeder tegen een glimmende huid! Wat neem jij mee als je uitgaat?

Dit zijn mijn persoonlijke beautytips voor het uitgaan. Maar ik ben benieuwd: wat zijn jullie gouden tips? Love to hear your thoughts!

1 opmerking:

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...