zaterdag 9 oktober 2010

Eat Pray Love Reisgids


Eerder heb ik het wel eens gehad over Eat Pray Love, ook wel Eten Bidden en Beminnen genoemd, van schrijfster Elizabeth Gilbert. Ik heb dit boek voor het eerst gelezen tijdens mijn zomervakantie in Rhodos in 2009. Ik was er weg van. Het boek bestaat uit drie delen: Italië, India en Indonesië. Je kunt je niet voorstellen hoe blij ik was toen ik hoorde dat de film werd verfilmd. Met Julia Roberts in de hoofdrol als Elizabeth, ze hadden geen betere actrice voor deze rol kunnen casten. De film is sinds gister te zien in de bioscopen en ik ben razend benieuwd. Maar wist je dat er nu ook een reisgids -geïnspireerd op Eat Pray Love-  verkrijgbaar is?
Of hij in de film voorkomt weet ik niet, maar in het boek komt hij vaak voor: Luca Spaghetti, de Italiaan met de grappige naam. Hij is één van Elizabeth's vrienden tijdens haar verblijf in Rome. En ja, hij bestaat dus echt. Overigens, haar hele boek is trouwens autobiografisch, al vertelt ze dat ze sommige namen heeft veranderd uit privacy overwegingen. Hij leert Elizabeth kennen via een vriendin, die hem schrijft dat ze hem drie maanden komt opzoeken. Liz en Luca krijgen een hechte vriendschap, zoals staat beschreven in het boek.

De in Rome geboren en getogen Luca vertelt in zijn boek Vriendschap in Rome over zijn jeugd en over de tradities van de stad. Hij neemt je mee naar beroemde plekjes uit Eten, bidden, beminnen, adviseert over culinaire zaken, geeft tips en beschrijft achtergronden bij de leukste hotspots, verborgen schatten, kunstwerken en restaurantjes van de eeuwige stad.

Ik ben razend benieuwd naar deze reisgids. Rome, staat nog steeds op mijn verlanglijstje. Ik ben er nog nooit geweest, maar het schijnt magisch te zijn. Wil je geen doorsnee reisgidsje, maar een echt orgineel exemplaar met insidertips? Dan is dit boek echt wat voor jou!

Vriendschap in Rome
Luca Spaghetti
Uitgeverij Cargo
€16,90
ISBN: 978 90 234 5893 7 

Meer weten over Luca? Bezoek dan 'ns zijn website: http://www.lucaspaghetti.com/eng/links.html


Enne, heb jij de film al gezien? Wat vond je ervan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...