maandag 7 juni 2010

Notebooks: for fun and thoughts!






One of my favorite things to do is to write. And for my study Writing & Editing I have to do a lot of writing, and I have a lot of inspiration. I keep journals and I have my personal notebooks. And whenever a inspiration catches my eye, I feel the need to write something about it. And that is why I absolutely love notebooks. And fortunately there are a lot of original and creative ones to buy! I will show you my personal ones, including my last buy.
In every chapter of My favorite notes you can explore more about yourself. Write which movies you like or what kind of cities you still would like to visit. Fun!


We all know and love the famous notebooks of Moleskine. People from all over the world fall in love with these black sophisticated notebooks. I really like them, especially the travel editions like Moleskine London, Milano, Florence, New York, Paris etc.


Another one I really like are the ones from She Journal, where every cover has a different oneliner. These notes have great texts like She listened to her heart above all other voices.
But I also like notebooks with great designs. Check out my personal notebook I bought in april 2010 on my vacation in Firenze (Florence, Italy).


This design is a typical Italian art design which is being sold for ages in Florence. I picked it out from a great this great store where they had hundreds of little notebooks! If you ever get the chance to go there, please visit the store cause it's the best!
And what about you? Do you like notebooks? Which one is your favorite?



Ik ben gek op notitieboekjes. Altijd al geweest. Ik houd er van om te schrijven omdat ik vaak tijdens onverwachte momenten ontzettend veel inspiratie op kan doen. Heerlijk om dan zo'n boekje bij de hand te hebben om vol te kladden. Maar wat voor boekjes, ik zet mijn persoonlijke favorieten voor je op een rijtje. Allereerst vind ik My favorite notes helemaal geweldig. Elk hoofdstuk begint met een vraag; wat zijn je favoriete films, welke landen wil je nog bezoeken etc. Ontzettend leuk!
En dan zijn er nog de She Journals. Deze vrolijk gekleurde boekjes zijn op de voorkant voorzien van een pakkende oneliner. Leukste vind ik wel She listened to her heart above all other voices. Maar ik houd vooral van notitieboekjes met een mooi en origineel ontwerp.
Tijdens mijn mini vakantie in Florence heb ik een prachtig typisch Italiaans papierwerk notitieboekje gekocht. Dit soort versierd papier bestaat al eeuwen in Florence, en ik kon het niet laten er geen eentje mee te nemen. Mocht je in Florence zijn, verlaat de stad dan niet zonder eentje te kopen in één van die schattige winkeltjes. Zelfs als schrijf je niet, het zijn ware collector's items. En daarnaast zijn er zoveel soorten.
Houden jullie van notitieboekjes? En welke is jouw favoriet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...