dinsdag 19 juni 2012

Trend: Layer Necklaces

Statement kettingen zijn allang geen nieuwtje meer, maar ik spot wel steeds vaker een nieuwe trend: niet één maar meerdere kettingen over elkaar! Het liefst in verschillende stijlen voor een missmatched nonchalant effect. Ideaal om een simpel shirtje of blouse mee op te leuken...


Deze trend heb ik al vaker voorbij zien komen alleen dan met armbandjes. Persoonlijk vind ik dat meer voor de hand liggen, maar ik vind het effect ook erg leuk met kettingen. Sommige dames maken er alleen wel een heel erge sport van om zich met zoveel mogelijk sieraden te behangen. En of dat nu zo mooi is? Zelf zou ik kiezen voor een combinatie van lichtgewicht en minimalistische kettinkjes (omdat ik die zelf graag draag) gecombineerd met één statement ketting.


Leuk zo'n trend, maar hoe draag je het? Wat ik al zei, je kunt kiezen voor minimalistische kettinkjes met een enkele hanger en zonder al te veel tierelantijnen en die bijvoorbeeld combineren met een grafische neon ketting. Van plastic tot zilver met diamantjes, duur of goedkoop, het mag allemaal. Ook stijlen door elkaar heen combineren wordt veel gedaan. Ik zou het bijvoorbeeld combineren met een kettinkje van Van Rycke of dit mooie kettinkje van Lott Gioielli.

 
Met een kleurrijke ketting á la dit exemplaar van Mango.

Of juist een chic exemplaar zoals deze van ZARA.

Wat vinden jullie van deze trend? Zou je het zelf dragen?




1 opmerking:

  1. Ik vind ze leuk, ik ga eens kijken of ik iets kan samenstellen met mijn collectie! :)

    BeantwoordenVerwijderen

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...