zaterdag 16 juni 2012

NOTD: Essie Bikini So Teeny


De zomer is ver te zoeken in Nederland, daarom probeer ik alvast zelf maar een beetje in de zomerstemming te komen. En dat lukt aardig met dit nieuwe lakje van Essie's nieuwe zomercollectie lakjes genaamd Bikini So Teeny.

Heb je wel eens dat je een bepaald kleurtje in gedachten hebt, maar die nergens kunt vinden? Dat had ik dus wel. Ik heb aardig wat nagellakjes (ik ben gestopt met tellen toen ik de 52 bereikte) maar sommige kleuren blijven toch ontbreken. Voor Essie Weingarten (de oprichtster van het merk) is kleur dan ook haar inspiratie en blijft ze experimenteren met nieuwe kleuren. Zo was ik al tijden op zoek naar een mooi lila/blauw lakje, maar nergens te vinden. Totdat ik de foto's van Essie's nieuwe collectie Bikini So Teeny spotte.






Het is geen geheim dat Essie tot één van mijn favoriete nagellakmerken behoort. Waarom? Essie heeft een zeer uitgebreid nagellakpalette en komt elk seizoen met verrassende nieuwe kleuren. Daarnaast zijn de lakjes doorgaans van zeer hoge kwaliteit, blijven ze lang zitten, chippen niet snel en lakken vrijwel streeploos. En nu de Essie lakjes sinds kort in de schappen bij Etos liggen, is het helemaal gemakkelijk om de lakjes in huis te halen. Of gevaarlijk, want je portemonnee is er vast niet zo blij mee. You pick.



Bikini So Teeny, de lila-blauwe kleur uit de gelijknamige collectie is er één die er voor mij gelijk uitsprong. Is het blauw of is het nu toch lila? Ik vind het beide en het heeft bovendien een fijne electric neon uitstraling, helemaal on trend dus. Kleurt mooi bij een gebronsd huidje en brengt mij in de nodige zomersferen. 



Wat mij direct opviel aan dit lakje is de hoge dekking. Slechts 1 laagje is eigenlijk al bijna voldoende om te dragen, al draag ik het liefst 2 lagen voor de houdbaarheid. Het kwastje is ook breed (net als bij OPI) dus het duurt niet lang om al je nagels in dit vrolijke kleurtje te lakken. Bikini So Teeny heeft als extraatje een subtiele shimmer. Nice!



Behalve Bikini So Teeny zijn er ook nog vijf andere tinten: Cascade Cool, All Tied Up, Off The Shoulder, Fear or Desire en Mojito Madness.
De lakjes van Essie kosten €9,99 per stuk en zijn o.a. verkrijgbaar bij drogisterij Etos.


Welke is jouw favoriet?

1 opmerking:

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...