maandag 14 mei 2012

Tag: Love To Blog

Beeld credit.

Het is al een tijdje geleden dat ik een tag heb gedaan, dus het leek mij heel erg leuk om er weer 'ns eentje in te vullen! Vandaag een heel leuke, namelijk over bloggen! Bij deze tag leg ik uit waarom ik ben begonnen met bloggen, wat ik er zo leuk aan vind en hoe het verder zal gaan met Influence! Lees snel verder voor de antwoorden!

1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
Ik heb altijd al van schrijven gehouden. Als kind schreef ik al kleine verhaaltjes en ik wist ook dat ik heel graag mijn beroep hiervan wilde maken. Vandaar dat ik koos voor de mediaopleiding Media, Informatie en Communicatie (met als afstudeerrichting Redactie & Mediaproductie). Tijdens mijn studie wilde ik graag mijn schrijfstijl beter ontwikkelen en ik wilde gewoon graag mijn hersenspinsels en ideeën delen. Vandaar dat ik in 2009 begon met bloggen voor een andere blog dan deze. Uiteindelijk was ik toch niet zo tevreden met de naam en de lay-out, dus besloot ik om in 2010 Influence op te richten. En voila, blogland werd een nieuwe blog rijker!

2. Hoe kom je aan de naam van je blog?
Eén van de moeilijkste dingen aan ondernemen vind ik het bedenken van je eigen (merk)naam. Of je nu een bedrijf start, een webshop, een blog of een boek, een naam moet de lading dekken! Een naam is belangrijker dan je denkt! Het moet passen bij jou en jouw stijl. Maar ook bij datgene wat je wil uitstralen naar de buitenwereld. Ik heb heel lang nagedacht en uiteindelijk gekozen voor het woord: influence (wat in het Engels beïnvloeden betekent). De gedachte erachter? Ik word geïnspireerd en beïnvloed door dingen die om mij heen gebeuren of die ik zie. En dan beïnvloed op de meest positieve manier mogelijk. Het raakt mij, het doet wat met me. En dat kan van alles zijn: van mode, lifestyle, beauty tot serieuzere onderwerpen. Omdat de domeinnaam influence.com al bezet was koos ik om het uitgebreider te maken: influencedbystyle.com (oftewel beïnvloed door stijl). Wat soms voor bedrijven en bezoekers een tikje verwarrend is. Hoe heet het nu? Jawel, het heet toch echt (officieel) Influence!

3. Hoeveel bezoekers heb je ongeveer?
In tegenstelling tot veel andere blogs is mijn blog niet erg groot. Natuurlijk wil ik heel graag meer bezoekers maar ik vind het wel fijn dat ik bezoekers heb die betrokken zijn bij mij en mijn blog. Dat heb ik liever dan een massa publiek die mijn blog niet interesseert. Zoals een bekende beautyblogger waar ik ooit mee sprak eens tegen me zei: "Ik heb liever een aantal vaste bezoekers hebben die met plezier je blog lezen, dan een groot publiek die nooit reageren of nooit betrokken zijn bij je blog." In eerste plaats begon ik met bloggen voor mezelf. Omdat ik het leuk vind. En dat vind ik nog steeds. Groter groeien, natuurlijk is dat belangrijk! Maar niet ten koste van alles. Op dit moment heb ik ongeveer 100 volgers via Bloglovin' en 69 via GFC. Ik ben ontzettend blij met iedere bezoeker. Het doet mij plezier om het aantal te zien stijgen.

4. Wie werken er allemaal mee aan je blog?
Me, myself and I. Ik schrijf alle artikelen zelf (tenzij anders vermeld, zoals bijv. bij een gastcolumn) en ik bewerk ook zelf mijn beeld. Er gaat heel veel tijd in zitten en het lukt mij niet altijd om elke dag een artikel klaar te zetten, maar ik probeer er hard aan te werken. Mijn zul je trouwens nooit horen klagen. Bloggen doe ik voor mijn plezier en ik zie het ook niet als een 'moetje'. Anders houdt je het ook niet lang vol denk ik.

5. Wat is het leukste wat je hebt meegemaakt door je blog?
Als ik echt eerlijk ben: het contact met mijn bezoekers. Dat klinkt misschien heel stom, maar dat vind ik echt het allerleukste. Daarnaast zijn de evenementen waarvoor ik soms word uitgenodigd ook een erg leuk aspect van bloggen. Onlangs werd ik uitgenodigd voor de lancering van de nieuwe champagne van Moët & Chandon. Een ontzettende eer om daarvoor als blogger uitgenodigd te worden. Steeds meer merken zorgen voor speciale blogger events. Ik vind het een ontzettende eer om daar deel van uit te maken en nog leuker om de inside informatie met jullie daarover te kunnen delen.

6. Hoeveel comments krijg je gemiddeld per artikel?
Dat verschilt enorm. Ik heb soms meer het gevoel dat het per periode gaat. Dan weer een periode heel weinig, dan weer een periode heel veel. Hoe dat zo komt, weet ik niet. Maar wat ik wel weet is dat ik comments zo leuk vind om te lezen! Jullie hebben echt geen idee wat het met mij doet. Echt, het doet mij echt plezier om van jullie te horen, dat jullie iets leuk vinden! Daar doe ik het voor, dat vind ik echt fijn. Het geeft mij altijd een goed gevoel. Ik vind het ook leuk als jullie mij voorzien van tips, zo tipte een bezoekster laatst over de Ray Ban aanbieding. Ik vind het superlief dat jullie zo meedenken! Je kunt mij echt bijna niet blijer maken dan met een comment!

7. Werk je samen met bedrijven? 
Ik krijg per dag tientallen persberichten. Soms word ik zo overspoeld dat je door het bomen het bos niet meer kan zien. Hartstikke leuk natuurlijk, al kijk ik wel goed naar wat wel bij mijn blog past en wat niet. Mijn grootste ergernis is persberichten ontvangen die totaal - maar dan ook écht totaal - niets te maken hebben met de inhoud van mijn blog. Dan denk ik: heb je mijn blog wel bekeken voordat je mij dit opstuurde? Zonde van de tijd van het bedrijf en van mijn tijd, want we weten allebei dat ik er dus niets mee ga doen. Soms krijg ik ook vreemde verzoekjes: of ik daar en daar naar wil linken terwijl het mij of mijn bezoekers niets oplevert. Een blog is geen reclame uithangbord. Als ik over iets schrijf, dan is het omdat het bij mij past of omdat ik weet dat jullie het leuk of interessant zullen vinden. Tuurlijk doe ik soms commerciële dingen zoals een advertorial, maar daar word ik voor betaald. Maar dan geef ik het ook altijd netjes aan dat het om een advertorial gaat. Met het geld dat ik verdien onderhoud ik de blog van. Ik betaal er o.a. mijn domeinnaam van etc. 
Gelukkig heb ik ook heel leuk contact met bedrijven van wie ik als één van de eersten leuke informatie opgestuurd krijg.

8. Met wat voor camera maak jij foto's bij je artikelen ? 
Voor mijn afstuderen heb ik een prachtige digitale spiegelreflex camera van Canon gekregen. Ik ben er echt superblij mee. Ik ben geen fotografe, maar met deze camera kan ik wel heel erg mooie foto's maken voor bij de artikelen. Ik maak van gebruik van een Canon EOS 1100D. Eerder maakte ik hier ook al een artikel over.

9. Waar haal jij je inspiratie voor nieuwe artikelen vandaan ?
In principe overal! Soms is zijn het buitenlandse tijdschriften of websites. Maar ook dingen die ik zie op straat of in de winkel. Of gewoon uit mijn leven. Heel af en toe heb ik even last van een writersblock. Heel irritant (hebben meer bloggers dat?) Maar ik probeer mezelf altijd wel uit te dagen om nieuwe dingen te bedenken om met jullie te delen.

10. Welke beautyblogsgers geven jou veel inspiratie?
Iedereen kent de grote beautyvbloggers zoals Misslipgloss en VeraCamilla etc. Ik vind voornamelijk Mascha van Beautygloss en Serena van Beautylab de beste bloggers, die geven mij veel inspiratie. Serena heb ik persoonlijk ontmoet en ze is een ontzettend leuke meid. Geen beauty blogger, ook geen YouTube guru maar wel een heel goede Make Up Artist én grote inspiratiebron voor mij is Lisa Eldridge. Haar blog werd onlangs door Vogue.it benoemd tot één van de 10 beste beautyblogs. Ik vind haar fantastisch en ik heb zoveel goede trucs van haar geleerd! Omdat ik niet puur én alleen op beauty richt heb ik ook andere blogs die voor mij een inspiratie vormen. Zoals CupCakes and Cashmere van Emily en de modeblog Kayture van Kristina. Kijk vooral even bij link love (tabje bovenaan de pagina) voor nog meer linkjes!

11. Krijg je wel eens negatieve comments?
Laatst zat ik toevallig de comments te lezen bij een artikel van Beautygloss. Ik schrok mij echt rot van sommige comments. Sommige waren zó snoeihard en zelfs gemeen! Dat is het nadeel van internet: iedereen kan anoniem je helemaal de grond in boren. Ik was zo blij dat ik eigenlijk alleen maar lieve en leuke comments ontvang! Jullie zijn echt heel lief en aardig en daar ben ik jullie echt heel dankbaar voor!!! Ik heb wel vaker comments gehad met opbouwende kritiek, maar dan nog was het ontzettend aardig. Dan had ik bijvoorbeeld per ongeluk ergens een tikfout gemaakt of iets verkeerd neergezet. Gelukkig begrijpen jullie dat ik ook maar een mens ben en fouten maak en doen jullie daar nooit moeilijk over. Dus bedankt!!!

12. Plaats je iedere dag een nieuwe post?
Ik probeer echt elke dag een nieuw artikel te publiceren. Helaas lukt het mij niet altijd. Soms heb ik een heel drukke week en dan lukt het mij echt niet met werk om het allemaal voor elkaar te krijgen. Ik vind dat echt heel jammer, maar ik probeer het wel altijd goed te maken door in het weekend extra artikelen te plaatsen of meer tijd te steken in artikelen zodat jullie minder, maar wel betere artikelen te zien krijgen!

13. Wat voor soort lay-out heb je? Heb je hem zelf gemaakt?
Het logo is een tijdje geleden vernieuwd. Deze heb ik laten ontwerpen door de zeer getalenteerde Danielle van Coeur - Blonde.  Ze ontwerpt headers en nog meer grafische toepassingen, dus mocht je wat nodig hebben: ze is echt ontzettend goed in wat ze doet! Ze wist feilloos mijn stijl en visie terug te laten komen in het logo/header.

14. Hoelang doe je gemiddeld over een artikel?
Het verschilt. Maar gemiddeld wel een uur. Eerst maak ik het beeld, ik neem heel veel foto's, zodat ik achteraf kan kiezen welke de beste zijn en de slechte of onscherpe foto's kan deleten. Daarna bewerk ik de foto's, ik crop ze ik bewerk de lichtval etc. Vervolgens schrijf ik de tekst en daarna voeg ik het beeld toe. Dan lees ik het nog één keer toe, verander ik het nog een aantal keer en dan sla ik het op of zet het klaar voor publicatie. Reviews kosten het meeste tijd. Ik vind het belangrijk om hier heel veel tijd in te steken.

15. Heb je in het echt contact gehad met andere bloggers?
Jazeker! Ontzettend leuk vind ik dat. Ik kom regelmatig (bekend) en minder bekende bloggers tegen op evenementen. Ik vind het altijd erg gaaf om mensen in het echt te spreken. Er valt altijd wat om over te praten: bloggen en beauty natuurlijk! Ik vind het ook interessant om zakelijke issues te bespreken: hoe ga je met bedrijven om etc. Je kunt veel van elkaar leren! Uiteindelijk hebben we allemaal dezelfde voorliefde en dat is bloggen!

 Dit waren mijn antwoorden, ik hoop dat jullie het interessant vonden. Natuurlijk kun je het de tag altijd overnemen, ik zou het nóg leuker vinden als je vermeld waar je 'm vandaan hebt (met een linkje naar deze blog).
Tot slot (nu we toch bezig zijn) heb ik nog een vraag voor jullie: hebben jullie nog tips of verbeterpunten voor Influence?

Liefs!

2 opmerkingen:

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...