zondag 13 mei 2012

Kiehl's Ultra Light Daily UV Defense


Sommige producten verdienen een eigen artikel. Zo ook deze zonverzorging voor het gezicht van Kiehl's. Het is best moeilijk om een goede verzorging te vinden die het gezicht beschermt tegen de zon. Vroeger gebruikte ik gewone zonnebrandcrème (die je eigenlijk voor je lichaam gebruikt) maar ik kreeg altijd last van een vette huid. Ook merk ik dat er heel veel verschil in kwaliteit zit tussen verschillende crèmes. Tijd voor een introductie met de crème van Kiehl's, veruit mijn favoriet!


Omdat ik licht getint ben dacht ik vroeger altijd dat zonbescherming voor mij niet echt zo heel belangrijk was. Dom, want dat is het natuurlijk belangrijk voor iedereen. En ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik toch echt verbrand ben, ook in mijn gezicht. Maar behalve dat het helpt voorkomen dat je verbrand, is het ook nog eens essentiële verzorging tegen huidveroudering. Vrouwen die teveel in de zon zitten, betalen later de rekening! Lees: veel rimpels, pigmentvlekken etc. Je snapt wel: zo wil je natuurlijk niet straks voor de dag komen, dus is het van groot belang om nu goed te smeren!


Daarom gebruik ik graag hoge factoren SPF ( Sun Protection Factor). Dit is de mate van doeltreffendheid van zonnebrandcrèmes of lotions wanneer je huid wordt blootgesteld aan zonlicht en de bijbehorende (schadelijke) UV-straling. Hier kijk ik altijd naar wanneer ik zonnebrand koop. Je hebt lage beschermingsfactoren ( van 6 tot 10). Matige beschermingsfactoren ( van 15 tot 25) en hoge beschermingsfactoren (van 30 tot 50). Het hangt af van jouw huidtype en de gevoeligheid van je huid.

De formule van de crème bestaat uit drie hoofdingrediënten
: Mexoryl sx™ (een zonnefilter die de huid beschermt tegen UV-straling), Octocryleen (een waterbestendige zonbescherming die beschermt tegen UVB-straling) én Parsol (tevens een zonnefilter die bescherming biedt tegen een groot aantal UVA-stralen en tegen de schadelijke effecten bij blootstelling in de zon (vroegtijdige veroudering). In tegenstelling tot veel andere zonnecrèmes voor het gezicht hydrateert deze crème zonder de huid te verstoppen. En daarnaast is beschermd het snoeihard tegen huidveroudering. Goede combi dus!


De Ultra Light Daily UV Defense is licht van textuur maar wel heel hydraterend. Goed nieuws voor mijn huid want van de meeste crèmes krijg ik zo'n vet gezicht dat je er met gemak een spiegelei op kunt bakken. Om nog maar te zwijgen van de onzuiverheden als gevolg daarvan. Je hebt maar een heel klein beetje van de Daily UV Defense nodig voor het hele gezicht. Ik gebruik 'm vaak als basis onder mijn make-up omdat niet alle foundations die ik heb SPF bevatten.


Kiehl's Ultra Light Daily UV Defense bevat een SPF van 50+, een vrij hoge beschermingsfactor dus. Hij smeert fijn uit en laat bijna geen witte waas achter. Daarnaast vind ik het erg fijn om 'm te gebruiken als basis. Het is geen echte zonnebrandcrème waarmee je echt wegkomt door de hele dag mee op het strand te liggen, maar het is wel een zeer goede bescherming voor iedere dag. Wat ik ook fijn vind is dat hij in mijn huid trekt en niet als een gladde laag op de huid blijft liggen. Mijn huid is fris, mat en beschermd. That's how I like it!
De verpakking vind ik ook erg fijn. Hoera, voor het knijpsysteem (erg hygiënisch!) en hij is ook nog eens vrij compact en plat waardoor hij heel makkelijk in de handtas past en nog gemakkelijker meegaat op reis. Ik ga 'm zeker meenemen op vakantie.

Er is alleen één minpunt. En dat is de prijs. Hij kost €37 voor 60 ml. Nu doe je daar wel heel lang mee, maar toch. Dat is best pittig aan de prijs. Toch vind ik het qua prijs - kwaliteitverhouding dit product het wel waard. Het is qua kwaliteit een beetje vergelijkbaar met Vichy enzo. Als hij op is zou ik 'm wel opnieuw kopen, want op de bescherming van mij  huid bespaar ik liever niet.


Kiehl's is te koop via
bij de
Kiehl’s Stores (Hobbemastraat 4 & Heiligeweg 53 (deze winkel is nieuw in Amsterdam) en bij Kiehl’s in de Bijenkorf te Amsterdam. Je kunt de Ultra Light Daily UV Defense ook kopen via de webshop.

Dit artikel bevat producten die zijn opgestuurd door een bedrijf of merk. 
Voor meer informatie, lees mijn disclaimer.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...