zaterdag 22 oktober 2011

Review: Demak'Up vloeibare reinigingslijn


Een paar weken terug werd ik samen met tientallen andere beautybloggers uitgenodigd door Demak'Up voor de lancering van hun nieuwe productlijn. Demak'Up heeft naast wattenschijfjes nu ook een aantal nieuwe producten aan hun huidverzorgingslijn toegevoegd! Ik testte hun nieuwe vloeibare reinigingslijn. Lees verder als je wilt weten wat ik van hun nieuwe lijn vind.



Demak'Up maakt het assortiment compleet met hun vloeibare reiningslijn. De producten zijn speciaal ontwikkeld om jouw huid fris en schoon te laten en je make-up zorgvuldig te verwijderen. Net als bij de wattenschijfjes gebruikt Demak'Up ook bij deze lijn de verzorgende bestanddelen van de katoenplant. De katoenplant staat van oudsher bekend als verzachtend en daarom zijn deze heilzame extracten van de katoenplant zijn verwerkt in de reinigingsproducten.


De lijn bestaat uit een reinigingsmelk, een schuimende gel en een verfrissende tonic. De producten zijn bedoeld om je huid op een zachte manier te ontdoen van onzuiverheden, de huid op een natuurlijke manier te verzorgen en om tegelijkertijd het huidvernieuwingsproces te stimuleren. De verpakking is erg vrolijk met verschillende kleuren per product. Ideaal is de knijpfles-formule, lekker praktisch en hygiënisch.

Je make-up vergeten van je gezicht te halen is zo gebeurd als je thuiskomt na een avondje stappen. Ook zijn er zat vrouwen die gewoon geen zin meer hebben om hun huid schoon te maken en het liefst hun bed in kruipen. Begrijpelijk, maar het is alleen zo slecht voor je huid. Je poriën raken sneller verstopt en je beddengoed wordt sneller vies. Beter is toch - hoe moe je ook bent - om je huid wel schoon te maken. Echt, het is zó gebeurd en je huid zal je ook dankbaar zijn. Zelf maak ik altijd mijn huid schoon nadat ik ben wezen stappen, ook al is het 4 uur 's ochtends. Verder raad ik aan om veel water te drinken de volgende dag om het vochtbalans van je huid weer op niveau te brengen.



Als eerste testte ik de reinigingsmelk. Eerder gezegd gebruikte ik zelf vrijwel nooit reingingsmelk en ik was dus in eerste instantie een beetje sceptisch. De keren dat ik reinigingsmelk gebruikte stond ik vrij lang te boenen op mijn gezicht met als resultaat dat ik soms zelfs make-up er helemaal niet af kreeg. Ik heb 'm een paar keer getest met 'gewone' make-up en met waterproof make-up.

Omdat ik lenzen draag zijn mijn ogen vrij gevoelig. Dus je begrijpt vast dat ik een beetje bang was voor wat mij te wachten stond zodra ik in de richting van mijn ogen kwam. Maar dat was nergens voor nodig, want hij verwijdert het allemaal. Zelfs de waterproof make-up. Ook mijn ogen kunnen het product aan, ik heb geen last gehad van rode en ontstoken ogen.


De reinigingsmelk heeft een heel erg fijne crème-achtige structuur. De gel bevat 
Phyto-Bourgeon®, een antioxidant dat beschermt tegen vrije radicalen. Hij smeert fijn uit door de toevoeging van katoenzaadolie en met een groot wattenschijfje kun je vrij snel het veel make-up zorgvuldig verwijderen. Ook fijn is de geur. Hij ruikt een beetje zoet zonder dat je het gevoel hebt dat er overheersend te zijn. Tegelijkertijd wordt je huid ook gehydrateerd.

Demak'Up heeft ook een reinigingsgel aan hun lijn toegevoegd.De gel bevat katoenextract en het antioxidant
Phyto-Bourgeon. Ik zelf ben gek op reinigingsgel omdat het je huid zo lekker schoon maakt en het je een fris gevoel geeft. De reinigingsgel is schuimend zo staat op de verpakking. En dat klopt in zekere zin, al is hij niet zo schuimend als mijn favoriete Kiehl's Oil - Free Foam.

Desondanks is de reinigingsgel erg fijn en ik vind het zeker een (budget) aanrader, maar toch blijft voor mij de Kiehl's variant favoriet. Mocht je dat niet er voor over hebben, dan zou ik zeker voor deze gel kiezen. Hij doet precies wat een reinigingsgel moet doen: hij reinigt zorgvuldig en hij schuimt erg fijn.


Tot slot is er nog de tonic, gemaakt van bloesemwater en het antioxidant Phyto-Bourgeon. De lotion is inderdaad heel vloeibaar, maar ik vind hem wel erg fijn. Hij ruikt - net als de andere reinigingsproducten - heel lekker en frist je huid onmiddellijk op. Een groot pluspunt aan het product is dat er geen alcohol in zit (ik heb even de ingrediëntenlijst bestudeerd). Dat is erg fijn, want alcohol droogt je huid uit en dat zou niet erg fijn zijn. Om je huid te verzorgen is het bestanddeel micelliare toegevoegd wat je huid reinigt en verzacht.


Persoonlijk vind ik de renigingsproducten van Demak'Up erg fijn. Niet alleen zijn ze mild voor de huid en de ogen (zeer geschikt voor lenzendragers) maar is het ook nog eens betaalbaar. De reinigingsgel heeft op het moment nog wel steeds concurrentie van Kiehl's maar ik vind het wel een aanrader voor iedereen die gewoon een goede en betaalbare reinigingsgel wil gebruiken.

De gehele reinigingslijn bevat geen parabenen en zijn dermatologisch getest en voorzien van oogheelkundige controle. De tonic kost €4,89, de reinigingsgel kost €4,89 en de reinigingsmelk kost €5,89.


Pluspunten:

- geschikt voor lenzendragers

- betaalbaar
- mild voor de huid
- fijne geur
- hygiënisch in gebruik
- verkrijgbaar in vrijwel alle drogisterijen


Minpunten:
 - reinigingsgel is mild schuimend
- bevat parfum 




Dit artikel bevat producten die zijn opgestuurd of verkregen door een bedrijf of merk. Voor meer informatie, lees mijn disclaimer.

Wat vinden jullie van Demak'Up? En wat voor producten gebruiken jullie om je make-up te verwijderen?

Fijne zaterdag!
Liefs,
Stay tuned,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...