maandag 28 februari 2011

Creeër een healthy look!


Ik voel me al de hele week sinds vorige week dinsdag niet bepaald okee. Een sluimerend griepje die mijn energie aantast, maar nog vervelender, me er ook slecht laat uitzien. We voelen ons allemaal wel eens niet zo okee, en daarom kwam ik op het idee om mijn tips te delen om er toch een beetje gezond uit te zien, ook al voel je je op dat moment niet zo.

Allereerst wil ik erbij zeggen, dat je altijd goed op jezelf moet letten en gewoon veel rust te nemen als het even niet zo lekker gaat. Deze tips zijn niet bedoeld om jezelf als het ware achter je make-up te verschuilen, maar het kan wel helpen om er net even iets stralender uit te zien als je erop uit moet.
Zo krijg je je healthy glow back:
  • Drink heel veel water. Reinigt je lichaam en sowieso heb je per dag 2 l water nodig. Zorgt er ook voor dat je huid soepel en zacht wordt. 
  • Concealer is your best friend. Helpt tegen donkere kringen onder je ogen en eventuele onzuiverheden. Tip: plaats in je ooghoek een lichte shimmer oogschaduw, wat je meteen al een frissere uitstraling geeft. 
  • Als ik ziek ben, word mijn huid dof en bleek. Om het een beetje op te peppen, gebruik ik een goede scrub, een goede dagcreme (eventueel met tintje) klein beetje foundation (zoals Bourjois Healthy Mix- die ook nog eens goed is voor de huid) en bronzer. 
  • Gebruik een highlighter. Vooral op dagen zoals deze, als je je niet lekker voelt en je eruit ziet als een spookje, is highlighter de uitkomst om je gezicht z'n glow terug te geven. Breng highlighter aan op je jukbeenderen en het kuiltje boven je lippen. 
  • Plens koud water in je gezicht en scrub je gezicht goed. Zo stimuleer je je bloedsomloop.
  • Ziet je gezicht grauw, gebruik dan geen donkere oogschaduwtinten, want dat versterkt het effect. Beter is om lichte pastelkleuren aan te brengen. Concentreer je qua make-up het meeste op je huid, omdat die snel 'verraad' dat je je niet goed voelt.
  • Blush! Gebruik een roze of een perzikkleurige blush om kleur terug te brengen in je gezicht. 
  • Tot slot; eet vooral heel veel fruit en drink veel. Beauty komt niet alleen van buiten maar ook van binnen.
Wat zijn jullie beautygeheimen als je je minder gezond voelt?

2 opmerkingen:

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...