maandag 24 januari 2011

Hotspot: Maelu @ München!


Afgelopen weekend heb ik doorgebracht in München en dit juweeltje wilde ik jullie absoluut niet onthouden. Zoals je in Nederland Huize van Wely hebt, waar ik al eerder over schreef, zo heb je in München Maelu! Ik heb dit delicatessen winkeltje/tearoom leren kennen door mijn Italiaanse vriend, die mij liet kennismaken met deze heerlijke winkel.


Eenmaal voor deze etalage, kon ik niet anders dan watertanden. Ik was verrast door alle kleuren gebakjes en hoe smaakvol ze er wel niet uitzagen. Maelu bevindt zich in één van de winkelstraten in het centrum van München: Theatinerstrasse 32. In deze straat vind je behalve Maelu, ook designerwinkels (Gucci, Dolce & Gabanna, Michael Kors etc.). Net als Maximilianstrasse is het één van de duurdere winkelstraten van München.


En ze hebben er ook overheerlijke macarons! Ik ben dol op deze Franse koekjes. Ik wilde ze laatst zelf maken, maar één blik op het recept en ik wist meteen: dit gaat 'm niet worden. In tegenstelling tot wat je zou denken, zijn macarons niet gemakkelijk te maken. Niet alleen moeten er heel veel ingrediënten in, de benodigdheden zijn niet heel gemakkelijk te verkrijgbaar. En wat was ik blij toen ik al die kleuren macarons bij Maelu zag. Je begrijpt: ik kon de winkel natuurlijk niet verlaten zonder er een paar mee te nemen. Goedkoop is het niet: per koekje betaal je €1,50. En zoals dat gaat met dingen die je lekker vindt: ze zijn zó op, helaas dat ik daarom geen foto's heb gemaakt van de koekjes zelf. Maar believe me: ze waren erg lekker. Je kunt kiezen uit talloze smaken. Ik koos voor raspberry, rose, vanilla en chocolate.



Mocht je dus eens een bezoekje brengen aan München in Duitsland, vergeet dan niet om even langs Maelu te gaan! Ik kom er in elk geval met plezier terug...


Maelu München
Theatinerstrasse 32  
D-80333 MÜNCHEN
www.maelu.de

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...