zondag 10 oktober 2010

My make-up stash


Ik ben een echte beauty addict. Nu is mijn stash lang niet zo groot als bekende beautybloggers, maar toch leek het mij leuk om mijn make-up spulletjes eens aan jullie te laten zien. Ik heb dit bakje en het ladekastje een hele tijd geleden gekocht bij Xenos om de boel een beetje 'georganiseerd' bij elkaar te houden. Op een gegeven moment had ik namelijk zoveel make-up dat alles overal en nergens lag. Benieuwd naar mijn stash en favourites? Kijk mee!



Ik begon met make-up gebruiken toen ik ongeveer twaalf jaar oud was. Inmiddels ben ik tien jaar ouder en is beauty uitgegroeid tot een verslaving en heb ik er vrij veel van. De eerste lade in mijn kastje is gereserveerd voor foundations (o.a. L'Oréal, Revlon, Bourjois en Helena Rubenstein) poeders en bronzers en oogschaduwpallettes (NYX, L'oréal etc.) Ook bewaar ik hier m'n blushes (Chanel, Bourjois) en m'n highlighter van Sephora. Eigenlijk verandert er weinig aan deze lade. Soms moet ik wel eens wat weggooien maar meestal is hij zoals hij nu is. Af en toe wissel ik van foundation. Op dit moment gebruik ik de foundation van Bourjois.

En nu komen we bij het leukste gedeelte: de lade voor de oogschaduws! Als ik iets van beauty koop is het meestal oogschaduw, ik ben daar echt verslaafd aan. Zoals je ziet zijn de meeste oogschaduws die ik heb van Sephora. Ik vind deze heel fijn en ze geven veel pigment af. Daarnaast heb ik ook veel van Pupa en Bourjois. Maar ook merken zoals NYX (bijna net zo goed als MAC!) Collistar en The Bodyshop. Ik zou graag meer oogschaduws van MAC willen hebben. Ik heb er namelijk maar één (een grijze oogschaduw). Maar helaas vind ik de oogschaduws van MAC nog vrij prijzig. Dus wie weet in de toekomst! Ik heb bruine ogen, op zich wel een kleur die makkelijk is omdat zowat alles erbij kan. Ik draag het liefst groene, bruine en goudkleurige oogschaduw. Ook paars vind ik bij mijn bruine kijkers heel mooi. Wat ik liever niet draag zijn hele felle kleuren, zoals felblauw, geel of roze. Vooral roze staat niet mooi bij mij, als ik te lichte kleuren draag lijkt het alsof ik ziek ben. Toch heb ik ze (van vroeger) nog wel in mijn stash. Maar ik gebruik ze dus zelden. En ja, ik gebruik (bijna) alle doosjes oogschaduw.



Dit laatje is een mix van verschillende dingen. Ik bewaar mijn kwasten hierin en overige make-up voor mijn ogen. Denk aan: mascara, oogpotlood en eyeliners. Ik draag het liefst bruine eyeliner. Zwart staat bij mij op de één of andere manier heel hard in mijn gezicht. Niet mooi dus. Soms doe ik het wel, als ik zin heb in een hele dramatische ooglook. Zie je die kleine ronde kwast van The Body Shop? Dit is mijn favoriete kwast. Hiermee breng ik bronzer aan. Hij is heerlijk zacht en verdeelt de poeder perfect. Verder maak ik ook veel gebruik van mijn foundationkwast en blendingbrushes (Sephora).
Ik zou graag nog willen investeren in een kwastenset, maar ik kom er telkens niet aan toe. Wordt ongetwijfeld vervolgd!




Dan het laatste bakje alweer. In dit bakje bewaar ik mijn alle beauty voor mijn lippen. Dit laatje was nog het meest lastig. Ik bewaar namelijk veel lipgloss in mijn tassen. Ik stop er vaak meerdere in één tas. Ik ga gewoon de deur niet uit zonder lipgloss. Vandaar dat niet alles op de foto staat (dit is wat ik op dit moment kon vinden). Toch heb ik gek genoeg, van mijn hele stash, het minste lipproducten. Geen idee waarom eigenlijk, want ik kan een goede lipgloss of stick wel erg waarderen. Misschien is het omdat ik vasthoud aan bepaalde favorieten. En make-up voor je lippen verloopt nu eenmaal snel. Mijn favoriete lipsticks zijn van Chanel. De lipgloss van Sephora vind ik ook heel fijn. Bourjois heb ik ook, maar draag ik toch het minst. In de winter gebruik ik vaak Labello (rode) gloss. Ook een aanrader uit mijn stash: MAC lipglass. Prachtige roze lipgloss met veel pigment en glitters. Hij plakt wel enorm. Dus oppassen met je lover. Mijn favoriet op dit moment is de gebronsde lipgloss van Helena Rubenstein. Hij kan overal overheen en geeft mijn lippen de nodige glamour.

En dit was het dan (voorlopig). Over een tijdje zal ik eens wat nieuwe dingen laten zien! Of een ander soort stash :-)

Wat zijn jullie favoriete producten? Wat gebruik je het meeste?




Stay tuned!

2 opmerkingen:

  1. Mooie stash heb je! Erg leuk om te zien:) Grappig dat je zoveel van sephora hebt, zelf had ik er nog niks van. Ik wou het al heel lang, maar woon niet dicht in de buurt van een V&D waar ze het verkopen! Door jouw winactie ben ik nu in het bezit van een prachtig sephora palet met super mooie kleurtjes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te horen dat je er blij mee bent :-)
    Ik volg zelf ook enkele beautyblogs en toen ik hoorde dat Sephora naar Nederland kwam in de V&D, ben ik meteen gaan kijken. Sindsdien koop ik bijna elke maand wel iets. Toch koop ik er vooral oogschaduw en een bepaald soort lipgloss. Niet alles van Sephora is favorite bij mij.

    Maar je brengt me wel op een idee. Ik ga eens nadenken of ik over een tijdje misschien weer een Sephora-give away kan doen! Dank je voor de reactie!
    x

    BeantwoordenVerwijderen

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...