dinsdag 28 september 2010

Sing-a-long met Glee!


Heb jij ook al last van Glee-fever? Sinds ik de serie voor het eerst zag op RTL 5 ben ik verslaafd. Nu kijk ik het 't liefst in mijn vrije uurtjes online, want ik kan gewoon niet wachten. 'Glee' is het Amerikaanse woord voor vrolijkheid en dat is helemaal van toepassing op de serie. Denk aan Grease, alleen dan hipper, moderner, talentvoller en sensationeler. Sinds Glee in 2009 op de Amerikaanse buis verscheen, is het een enorme hit. En de serie staat dan ook op het punt om ons kleine kikkerlandje te veroveren. De serie draait om middelbare scholieren (allemaal outsiders) van een Amerikaanse school die elkaar vinden tijdens hun buitenschoolse activiteit, zingen in de Glee club. De club wordt getraind door de overenthousiaste (en lekkere) leraar Will Shuester. Maar er zijn ook tegenstanders. Cheerleeder coach Sue Sylvester vind de Glee club maar geldverspilling voor de school. Tijd en geld wat verspilt wordt doordat het niet besteed wordt aan haar cheerleader team. Toch weet de magie van de Glee club ook langzaam maar zeker de populaire scholieren te trekken en schittert de Glee club op het podium.




Glee is in de Verenigde Staten een enorm succes. De cast is ‘hot’ en elk nummer dat voortkomt uit de serie wordt gegarandeerd een hit. Ik vind de liedjes ook erg leuk en zeer aanstekelijk. Helaas is de dvd nog niet uit. Maar we kunnen al wel vast genieten van de cd!
Ben je benieuwd hoe zo'n nummer dan klinkt? Luister dan 'ns naar Glee's versie van Kanye West' Golddigger!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...