dinsdag 2 oktober 2012

La Vie Est Belle | Lancôme


Het Franse cosmeticahuis Lancôme introduceerde begin september hun nieuwste geur La Vie Est Belle. Een heerlijke naam - het betekent: het leven is mooi - voor een heerlijke geur. Voorzien van een elegante flacon is deze geur hard op weg een klassieker te worden. Veroverd het straks ook jouw hart?



Ik had nog nooit een geur van Lancôme geprobeerd, en toch werd ik vanaf de eerste aanblik al aangetrokken door nieuwsgierigheid. Zou het 't mooie flesje zijn? Waarschijnlijk. I'm a sucker voor mooie flacons. Ik vind dat men nog steeds de kracht van mooie verpakkingen onderschat. Roze, een mooi strikje en een elegante en niet zware flacon, ik weet niet wat het was, maar voordat ik het wist stond ik in de Ici Paris XL, te hopen dat dit aanbiddelijke flesje daadwerkelijk ook écht lekker rook. Of zou mijn fantasie romance then and there abrupt eindigen?



Daar stond ik dan. Ik spoot het op en wachtte op een soort van erkenning. En ontzettend te hopen dat dít mijn geur zou gaan worden (want hey, roze + strikje + mooie flacon, dat werkt zeer zeker voor me!) en te bidden dat dit niet de geur zou zijn waar je oma weg van zou zijn (je weet wel; dat type geur á la Gloria Vanderbilt waar je al bij de minste overdosis acuut misselijk van wordt).

Maar goodness niks bleek minder waar: hij ruikt net zo lekker als dat hij eruit ziet! Ik ga proberen om hem aan jullie te beschrijven. Het parfum bestaat voornamelijk uit geurige iris, sensuele jasmijn, fruitige oranjebloesem, vergezeld van noten van patchouli en een vleugje karamel.

Zoet maar elegant, een aanwezige vrouwelijke geur zonder dat het overdadig wordt. De geur heeft iets heel verleidelijkst, heel sensueel en tegelijkertijd heel bloemig.

Celebs & parfum, het lijkt de laatste tijd echt dé trend te zijn. Eerder deze maand Blake Lively voor Gucci en nu mag de wereldberoemde Julia Roberts La Vie Est Belle aanprijzen.
De naam staat overigens niet alleen voor het leven is mooi, maar volgens Lancôme ook symbool voor je eigen pad volgen en je losmaken van regels. Ook iets wat mij erg aanspreekt: deze geur staat voor vrijheid!


Het is een L'eau de parfum en dus vervliegt deze niet snel. Ook al is de geur niet overdadig, met l'eau de parfum hoef je niet veel op te spuiten, ook niet met deze geur. Less is more. Ik vind het een erg fijn parfum, dat zeker geschikt is voor het najaar. Houd je van licht gezoete en vrouwelijke geuren dan is dit zeker wat voor jou.

Bij de geuren van Lancôme had ik het gevoel dat ze misschien iets te ouwelijk voor mij zouden zijn, maar voor La Vie Est Belle gaat dat (gelukkig) niet op.
 

De geur is verkrijgbaar vanaf €44,95 voor 30 ml.

Wat is jouw signature parfum?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...