maandag 4 juni 2012

Review | Biodermal P-CL-E Fluïde


In de jaren '70 bracht Biodermal haar allereerste crème uit, de P-CL-E crème, speciaal ontwikkeld voor gevoelige huidjes die wel wat extra voeding en ondersteuning konden gebruiken. Nu is de crème terug van weggeweest, maar dan wel in de vorm van een lichtere formule, namelijk een fluïde!



De P-CL-E crème is wat je noemt een multitasking crème. Iedere vrouw (of man) heeft wel eens last van kleine huidprobleempjes zoals rode en droge plekjes, een schilferige huid, littekens of een geïrriteerde huid. Daarom creëerde Biodermal deze crème om deze problemen gemakkelijk op te lossen. De originele variant uit de jaren '70 was nogal dik van structuur, en daarom is er nu de verbeterde versie: een lichtgewicht formule die belooft snel in te trekken en niet vet te zijn.

 
De P-CL-E fluïde kan dagelijks gebruikt worden en is geschikt voor alle huidtypen. De crème is nu verkrijgbaar in een handig pompflacon. Niet alleen handig in gebruik (want: hij geeft de juiste dosering) maar ook nog eens lekker hygiënisch. Zoals te lezen valt op de zijkant van de verpakking zijn de hoofdbestanddelen plantaardig Ceratonia-extract die een beschermlaagje vormt en de huid beschermt tegen schadelijke invloeden van buitenaf en versterkt de weerstand van de huid, natuurlijke glucoproteïnen stimuleren de aanmaak van huidvernieuwing en de toegevoegde Vitamine E beschermt tegen vrije radicalen en neutraliseert schadelijke invloeden.



De crème is licht en smeert makkelijk uit. Hij is wat transparanter dan een normale crème, het doet meer denken aan de gel-structuur die Kiehl's ook heeft. Hij smeert makkelijk uit en trekt snel in. Heel makkelijk te gebruiken dus onder make-up. Er zit wel wat parfum in en dat ruik je. Zelf ben ik niet zo'n fan van parfum in huidverzorging, dus ik vind dit persoonlijk een minpuntje. Gelukkig zit er niet heel veel parfum in.


Ik merk wel dat mijn huid rustiger word door het gebruik van deze crème. Ik had wat last van roodheid en droge plekjes en mijn huid is zichtbaar beter geworden. Ik vind het fijn dat het ook geen vette waas achter laat, ik haat het als een crème dat doet. Vooral voor mensen die last hebben van droge plekjes en roodheid is deze crème zeker een uitkomst. Helaas is hij dus niet parfum-vrij, dus als je erg gevoelig bent daarvoor zou ik 'm skippen.

Ik vind het fijn dat de fluïde multitasking is en meerdere kleine huidprobleempjes aanpakt. Dat scheelt, want dan hoef je niet met tientallen crèmes aan de gang. Er zit geen SPF in, dus die zul je erbij moeten smeren, maar al met al vind ik het wel een handige en fijne verzorging. Zeker voor mensen die niet teveel tijd kwijt willen aan huidverzorging is de fluïde handig. Je doet er ook vrij lang mee, want het pompje geeft de juiste dosering voor vrijwel het hele gezicht.

Biodermal P-CL-E Fluïde is te koop bij diverse drogisterijen. Het flesje bevat 50 ml en kost €23,50. Niet heel goedkoop, maar het is zoals ik al zei best zuinig in gebruik.

Dit artikel bevat producten die zijn opgestuurd door een bedrijf of merk. Voor meer informatie, lees mijn disclaimer.


Wat voor huidverzorging gebruiken jullie graag?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...