vrijdag 6 april 2012

Weekday naar Nederland!


Dames, ik heb een leuk nieuwtje! Ik ken Weekday al een tijdje, het is een Scandinavisch modemerk dat ik regelmatig heb gesignaleerd op Zweedse blogs. Dus je begrijpt: toen ik erachter kwam dat het naar Nederland komt (dit jaar nog!!) zat ik te stuiteren achter mijn computer! Wat ontzettend gaaf is dit! Weekday is sinds 2010 onderdeel van het Hennes en Mauritz concern.

Ik ontdekte Weekday een paar maanden terug via een Zweedse blogger die haar aankoopjes liet zien middels een shoplog. Ik vind de Scandinavische stijl heel gaaf: het is vaak minimalistisch maar chic, het lijkt heel simpel maar toch zie je als je goed kijkt dat de kleren de juiste belijning hebben en dat er veel wordt geƫxperimenteerd met verschillende materialen, stoffen en vormen. Stockholm staat al heel lang hoog op mijn vakantie-lijstje en ik dacht: als ik erheen ga, dan MOET ik langs Weekday. De modeketen komt trouwens ook oorspronkelijk uit de Zweedse hoofdstad.



Dat is ook precies wat Weekday uitstraalt: fun, eigenzinnig, hip, stijlvol, minimalistisch en erg modern! De prijzen liggen wat hoger dan bij de H&M, maar het is geen dure designerkleding. Het is redelijk betaalbaar. Van jurkjes van €60 tot jassen van €150. En van t-shirts van €25 variĆ«rend naar blouses van €90. Voor ieder budget is er wel een item van Weekday. 



Er zijn zes verschillende concepten binnen het merk:
Mtwtfss Weekday, Cheap Monday, Mtwtfss Weekday Collection, Weekday Vintage, Weekday Collaboration en Weekday storemade.

De eerste winkel van Weekday zal zich in augustus dit jaar gaan vestigen in onze hoofdstad Amsterdam. In een prachtig oud, historisch pand op de Rokin 84 (vlakbij het Centraal Station). Weekday koos voor Amsterdam omdat het merk volgens hen past bij onze bruisende hoofdstad die bol staat van kunst, design en een 'laid-back-attitude' (oftewel: Hollandse nuchterheid).


Meer weten over Weekday? Kijk dan even op hun site.

Wat is jullie eerste indruk van het merk? Yay of no-way?

1 opmerking:

  1. Ja, supercool. Toen ik in Zweden woonde kocht ik hier echt veel. Superfijne basics en schoenen. De rest is niet echt mijn stijl, maar wel heel cool. Vooral ook voor de boys hebben ze leuke dingen.

    BeantwoordenVerwijderen

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...