zaterdag 7 april 2012

Guestcolumn: De ideale vrouw... (door Semir)



Kennen jullie Semir al? Hij heeft een ontzettend leuke blog waar hij heel leuke en grappige stukjes over van alles en nog wat op schrijft. Vandaar dat ik Semir vroeg of hij voor Influence eens een blog wilde schrijven. Vandaag een blog over de ideale vrouw vanuit mannenperspectief. Sit back and relax!

De ideale vrouw… Elke man droomt er weleens van, maar wat is de ideale vrouw? Een mash-up van Scarlett Johanssen, Megan Fox en Oprah? De ideale vrouw bestaat niet, dat moge duidelijk zijn, maar de ideale kenmerken van een vrouw, zijn die er wel? 
Vrouwen zijn speciale wezens. Daar waar mannen rationeel nadenken, denken vrouwen vaak veel moeilijker en met emoties etc. 
Ik zag vandaag in de Libelle een zeer leuk artikel staan over een vrouw die het vervelend vond dat haar man zoveel bezig was met zijn smartphone. Zijn aandacht naar zijn kinderen en vrouw toe daalde daardoor enorm en dat vond zij jammer. Zij vroeg aan lezeressen van de Libelle naar een oplossing…
Eén van de reacties van een andere vrouw was:  "Als mijn man veel aandacht spendeerde aan zijn telefoon, sprak ik hem er op een subtiele en humoristische manier op aan. Tijdens het boodschappen doen smste ik hem om de boter te pakken of om te vragen of hij zijn telefoon aantrekkelijker vond dan ik. Vaak legde hij zijn telefoon dan weg."
Kijk! Dit is nog eens een vrouw! Een leuke en luchtige manier om duidelijk te maken dat de man zijn smartphone weg moet leggen en meer aandacht op haar moet richten.
 Dus dames, als jij ooit aandacht wil hebben of een probleem wil oplossen, maak er dan niet een hele heisa van maar pak het luchtig en humoristisch aan. Mannen begrijpen de boodschap en zullen eraan herinnerd worden waarom jij voor hen de perfecte vrouw bent.


Zoals te lezen valt is het innerlijk voor mij veel belangrijker dan het uiterlijk. Veelal zijn jongens in de pubertijd enorm sekslustig en hebben ze liever een mooi uiterlijk (denk aan de 4B’s: Benen, Billen, Buik en Borsten) dan dat de vrouw in kwestie ook een mooi innerlijk heeft. Na de puberteit trekt dat meestal wel bij en wordt ook het innerlijk belangrijker. Voor mij dus de reden dat Oprah (met haar niet al te mooie uiterlijk voor een jongeman als ik) toch zo belangrijk is! Haar innerlijk vind ik enorm mooi, voor zover ik haar ken en meemaak. Het uiterlijk telt uiteraard ook mee! Het oog wil ook wat en als man-zijnde is het ook tof om met een mooie vrouw aan je zij te kunnen pronken ten opzichte van andere mannen of vrienden.

Het uiterlijk van Megan Fox en Scarlett Johanssen moge duidelijk aanwezig zijn. Een paar mooie borsten die niet te overduidelijk groot zijn, maar ook zeker niet te klein. Een paar mooie lange benen die je graag om je heen geslagen zou willen hebben en daarboven enorm mooie billen waar je je ogen niet van af kan houden. Een mooi strak buikje is natuurlijk ook zeer aangenaam en dan hebben we voor de meeste wel het belangrijkste gehad, voor de algemene man dus.

Zelf kan ik enorm verliefd raken op een paar mooie ogen. Ogen die je daadwerkelijk verleiden. Ogen die je aankijken en waarmee je een bepaalde verbintenis voelt. Ja, ogen zeggen voor mij alles en staan bovenaan mijn lijstje.

Wij, mannen, hebben onderling met onze vrienden een grote bek over onze ideale vrouw, maar wij hebben ook door dat de ideale vrouw een ideaalbeeld is dat niet bestaat. Ik bedoel, voor mij zou dat dus een combinatie zijn van Oprah, Scarlett en Megan, nou, eerlijk is eerlijk, ik heb nog nooit eerder een mix gezien van deze drie dames.

Als eenmaal de juiste dame voor je staat, dan weet je dat omdat deze jouw imperfecties aanvult en jij die van haar.
Echte liefde is elkaar accepteren zoals je bent met al je gebreken, maar ook aanvullingen.
Echte liefde is samen gepassioneerd de liefde bedrijven.
Echte liefde is samen de wereld verkennen.
Echte liefde is samen uitdagingen aan durven te gaan.
Echte liefde is… Jij en hij/zij.

Hopelijk heb je genoten van deze blog. Denk eraan, de perfecte vrouw bestaat niet. In het geval van liefde is het imperfectie die het perfect maakt. Denk eraan, ook voor jou loopt er iemand rond!


High Five!
Semir

Wil je meer lezen van Semir? Kijk dan ook eens op zijn blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...