dinsdag 17 april 2012

MusicTip: Jason Mraz - Love Is A Four Letter Word

Credit: WeHeartIt.

Ik luister eigenlijk niet zo vaak naar de radio, maar somehow weet ik wel steeds nieuwe (fijne) muziek te (her)ontdekken. Eén van herontdekkingen is de muziek van Jason Mraz. Deze Amerikaanse singer-songwriter heeft inmiddels net zijn vierde album Love is a four letter word uitgebracht. Ik heb een speciale connectie met deze zanger. Niet alleen is hij een zeer getalenteerd zanger, hij is ook erg muzikaal en bovendien een rasechte mr. Nice Guy!

Jason Mraz is al een tijdje actief in de muziekindustrie. Zijn (vrij bekende) hit zong hij in duet met Colbie Caillat. Samen zongen ze het nummer Lucky, die eveneens werd gecovered in de populaire tv-serie Glee (door Sam en Quinn). Ook het nummer I'm Yours was in Nederland vrij populair, een vrolijk upbeat liedje.



Zijn nieuwe album Love Is A Four Letter Word is weer een superfijne plaat, waarop ook zijn nieuwe single I Won't Give Up staat. Een romantisch nummer over het vechten voor de liefde.
Zijn vorige cd bevatte meer upbeat liedjes, dit album is bevat wat meer ballads.



Ik heb de zanger ooit zelf persoonlijk ontmoet. Eén van mijn allereerste klussen als redactie stagiaire was het interviewen van deze zanger in zijn hotel in Amsterdam. Een gezellig uurtje waarbij hij geduldig al mijn vragen beantwoorde na een dag lang alleen maar journalisten zien. Maar of hij het nu zat was of niet, hij liet niets blijken en was ontzettend vriendelijk en hij zat de hele tijd grapjes te maken. Ik heb 'm ook live zien optreden en ik was zwaar onder de indruk. Voor hem geen gemaakte studiobeats of muzikale effecten: geef deze man een gitaar en met zijn indrukwekkende stem geeft hij een onwijs goed optreden weg.

Mocht je dus nog op zoek zijn naar een relaxte plaat, dan kan ik deze zeker van harte aanbevelen! Love is A Four Letter Word is nu te koop via Bol.com voor €14,99.


Wat voor soort muziek luisteren jullie graag naar?

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...