donderdag 26 april 2012

Column: het moment


Momenten. Het zijn gebeurtenissen die ons leven aan elkaar verbinden. Het zijn ogenblikken waarop we terugkijken en van leren. Sommige zijn fantastisch, andere stellen ons op de proef. Maar één ding hebben ze met elkaar gemeen: het zijn jouw defining moments, die ons doen beseffen wie we zijn en wat we willen.


Zoals ik jullie al liet weten ben ik even MIA geweest afgelopen dagen vanwege ziekenhuisbezoeken etc. Nu zal ik jullie niet vermoeien met de details, maar ik vond het wel belangrijk om een stukje te schrijven over de les die ik uit dit alles heb op kunnen maken. Leef in het moment. Koester je leven. Net als iedereen zul je dromen hebben en wensen. Zul je een plaatje in je hoofd maken en dromen van perfectie. Maar die bestaat niet. Perfect zijn is moeilijk te meten en het staat ook zeker niet garant voor geluk. Life is what you make it, zeggen ze wel eens en daar ben ik het volkomen mee eens. 


Ik wil niet met clichés gooien zoals 'je leeft maar één keer' én 'het leven is kort' maar in feite is het wel zo. Niet dat je nu ineens je hele spaarrekening moet plunderen onder het motto 'morgen kan mijn laatste dag zijn'. Maar heb je er wel eens bij stil gestaan hoe vaak je bij jezelf denkt: 'dat komt later wel of als ik die en die leeftijd heb wil ik datgene doen'. Maar wat als er geen later is?

Dus om bij het onderwerp te blijven: dit is jouw moment. Gedurende recente momenten ben ik gaan beseffen dat dromen niet alleen dromen moeten blijven. Dat je deze verlangens niet voor niets in je draagt en je moet doen wat je gelukkig maakt. Ik heb een voorliefde voor mooie dingen, maar er gaat niets boven familie en vrienden maar vooral momenten. Want die vormen de bouwstenen voor het leven. En het mooie vind ik, dat je er altijd iets uit kunt leren.


Dus lieve bezoekers, ik wens jullie een fijne dag en vooral mooie momenten toe!
 Cause life is what you make it.
Liefs! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...