maandag 12 maart 2012

Bourjois Paris Sucré Spring/Summer


Bourjois is al eeuwen één van mijn favoriete cosmeticamerken. Een merk dat zich steeds vernieuwd en ook onwijs goed is van kwaliteit. Qua prijs zit het een beetje tussen budget en high-end in. Daarom keek ik met enthousiasme uit naar de nieuwe collectie van Bourjois en die is suikerzoet!


De voorjaar/zomercollectie van Bourjois staat in het teken van de lente. Zoete pastelkleuren mét natuurlijk een Franse touche (of moet ik touché zeggen?) Bourjois heeft zich laten inspireren door zoete taartjes en lekkernijen (macarons). 


 De collectie bevat drie gebakken oogschaduws in het bekende ronde doosje: een groene anijskleur 01 Anis en een prachtige lila pastelkleur 05 Rose Dragée en een mooie roze kleur met de toepasselijke naam 03 Rose Macaron. Ik denk dat een combinatie van deze drie kleuren je ogen enorm laten spreken. Persoonlijk ben ik zelf niet zo'n fan van roze oogschaduw, maar de groene variant lijkt me wel ontzettend mooi! De oogschaduws kosten €10,99 per stuk.



Als je krap bij kas zit en je niet het budget hebt om de hele collectie van Bourjois te kopen dan kan ik in elk geval de blush van harte aanbevelen. Ik heb zelf een aantal blushes van Bourjois in mijn stash en elke keer word ik weer verliefd. De pigmentatie is zeer goed, je doet er lang mee en het ze bevatten vaak een mooie subtiele shimmer. Blush 16 Rose Coup De Foundre €10,99
De nagellak 10 jours belooft 10-dagen mooie nagels zonder tipwear of chips. De lakjes bevatten prosilicum, een formule die je nagels tot 2x zo sterk zou moeten maken. Fijn aan de nagellakken van Bourjois is het brede kwastje. Zo kun je gemakkelijker lakken en eventuele foutjes met één swipe wegvegen. Ze zijn er in twee mierzoete kleurtjes: nr 25 koraalroze en nr 26 subtiel paarsachtige tint. Ik ben erg benieuwd naar deze lakjes. Ze kosten €8,50 per stuk.

De 3D Gloss Effet  van Bourjois is een trouwe bekende. Zelf heb ik ook een aantal van deze glossjes. Ze zijn fijn, lichtgewicht en erg glanzend! De gloss heeft voor 92% dezelfde bestanddelen als een lipbalsem en werkt dus extra verzorgend. Ik vind het alleen wel altijd jammer dat ze een beetje transparant van kleur zijn. Bourjois 3D Gloss Effet is verkrijgbaar in de kleuren 51 Rose Chimeric (links) en 52 Corail Idyllic (rechts) koraalroze met shimmer. Ze kosten €13,99 per stuk. 

Tot slot is er nog de mascara Volume Glamour Máx Definition. Een mascara zonder hypoallergeen, parabenen, zonder parfum maar met minerale pigmenten. Ideaal voor dames met gevoelige ogen en lenzendragers. De mascara kost €13,49.

De Bourjois Sucré collectie ligt vanaf half maart bij o.a. Etos.

Wat vinden jullie van de collectie?



2 opmerkingen:

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...