vrijdag 10 februari 2012

Biodermal Review


Onzuiverheden zijn erg vervelend. Hoe oud je ook bent, het blijft irritant als je huid overgevoelig is en je last hebt van acne, puistjes of andere onzuiverheden. Biodermal heeft daarom speciaal voor de wat gevoeligere huidjes een lijn ontwikkeld die je gezicht reinigt zonder uit te drogen. Ik heb ze nu ongeveer twee maanden getest en ik wil jullie graag vertellen wat ik ervan vind!

Of je nu nog in je puberteit zit of niet, veel mensen hebben last van een onzuivere huid. Dat kan vaak aan allerlei dingen liggen. Ik weet als geen ander hoe vervelend het is om een onzuivere huid te hebben. Ik heb zelf een erg gevoelige huid die al snel onzuiverheden vertoont wanneer ik stress, slaapgebrek heb of wanneer mijn weerstand slecht is. Ook de weersomstandigheden doen mijn huid niet altijd goed. Speciaal voor de mensen met een gevoelig huidje heeft Biodermal een nieuwe acne verzorgingshuidlijn geïntroduceerd. Deze bestaat uit een wasgel en een huidcrème. 






Acne producten staan er vaak om bekend gigantisch uit te drogen, waardoor je huid nog sterker reageert (lees: meer onzuiverheden doordat de talgproductie toeneemt). De lijn van Biodermal bevat een gepatenteerde formule die ervoor zorgt dat de huid niet wordt geïrriteerd of uitgedroogd.

De lijn bestaat uit twee producten: een reinigingsgel en een huidcrème. De face gel is bedoeld om de huid te reinigen en op milde wijze te ontdoen van van vuil. De huidcrème bevat 2% salicylzuur, wat vaak voorkomt bij acneproducten. Dit extract weekt het bovenste huidlaagje los en bevordert de groei van gezonde huidcellen. Het ontstopt de poriën en zorgt ervoor dat de huidcellen zich vernieuwen. Naast salicylzuur bevat de crème ook melkzuur (Lactic Acid)
dat de ontwikkeling van bacteriën remt. Om ervoor te zorgen dat je huid niet wordt uitgedroogd zijn er avocado-olie en squalaan (afkomstig uit olijfolie) aan de créme toegevoegd om het huidoppervlak zachter te maken. 



De verpakking is vrij basic, maar wel erg handig in gebruik. Zowel de gel als de crème zitten in een tubevorm, waardoor het lekker hygiënisch is. De vloeistof van de kleur is kleurloos en ook geurloos. Dit maakt het perfect voor mensen met een gevoelige huid die niet goed tegen kleur- en geurstoffen kunnen.


De gel is mild voor de huid en je hebt eigenlijk maar een kleine hoeveelheid nodig voor je hele gezicht. Persoonlijk vind ik 'm erg fijn: hij droogt mijn huid niet uit, maar geeft wel dat fijne schone gevoel ondanks dat hij niet schuimt. Het is echter geen face gel die je make-up eraf haalt. Het is verstandiger om dat eerst te doen met een remover en dan aan de slag te gaan met de gel. De reinigingsgel is transparant en bevat geen parfum. Ideaal dus voor gevoelige huidjes!

De crème is rijk en verzorgend en is bedoeld om onzuiverheden aan te pakken. Het is de bedoeling dat je de acne crème plaatselijk aanbrengt op de delen van je huid die onrustig zijn. Ik heb 'm plaatselijk gebruikt en ik merkte dat mijn huid er rustiger van werd. Heb je milde onzuiverheden dan is deze crème voldoende om deze weg te werken. Heb je echt last van acne of plaatselijk zwaardere onzuiverheden dan is deze crème te mild. Het is een prima crème voor als je niet heel veel last hebt van puistjes, maar het is geen miracle worker. Hij egaliseert wel de huidteint zonder uit te drogen en bevat geen parfum en alcohol.


Persoonlijk vind ik de reinigingsgel het fijnste, deze zou ik zeker wel opnieuw gaan kopen. Over de crème ben ik nog niet helemaal overtuigd, omdat ik heb gemerkt dat er andere middelen zijn (zoals de La Roche Posay) die beter werken voor mijn huid.  Maar ik vind dit ook vrij persoonlijk.


Pluspunten:
- Betaalbare huidverzorging
- Geen alcohol of parfum toegevoegd
- Verkrijgbaar bij veel verkooppunten
- Reinigt op milde wijze
- Egaliseert de huidteint 
- Droogt de huid niet uit


Minpunten:
- Acne crème bevat maar 2% salicylzuur en is dus niet doeltreffend voor zwaardere onzuiverheden

De reinigingsgel kost €10,95 voor 100 ml - de acne crème kost € 13,50. De Biodermal Acne verzorgingslijn is te koop bij de grotere drogisterijen. 

Dit artikel bevat producten die zijn opgestuurd door een bedrijf of merk. Voor meer informatie, lees mijn disclaimer.


Ik ben erg benieuwd naar wat jullie gebruiken aan gezichtsverzorging, wat staat er in jouw kastje? 

Liefs!

2 opmerkingen:

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...