zaterdag 9 juli 2011

Filmtip: Midnight in Paris



Ben je dol op Parijs en al haar charme? Dan mag je deze film zeker niet missen. Midnight in Paris is de nieuwste film van de Amerikaanse regisseur Woody Allen, de man die al heel wat films maakte waaronder Whatever Works, You Will Meet A Tall Dark Stranger en mijn favoriet: Vicky Cristina Barcelona.


In de film Midnight in Paris zijn het jonge koppel Gil en Inez mee op de zakenreis van de familie in Parijs. Gil is een worstelende schrijver, die kampt met writersblock. Iets wat zowel Inez als haar ouders een beetje op de zenuwen werkt. Maar Parijs heeft nu eenmaal een onopmerkelijke charme, die beiden niet onberoerd laat. Met name Gil wordt verliefd op de stad en vindt er zijn inspiratie. Maar dan krijgt zijn leven een nieuwe wending. Zal hij zich kunnen weerhouden om zich te veel te laten meeslepen?
 

Midnight in Paris ging in première op het Cannes Film Festival en is gemaakt als een ode aan de Franse hoofdstad. Dus bereid je maar vast voor op een hoop shots van de mooie Eiffeltoren, de Champs Elysees en andere mooie sfeerbeelden van de stad. Ook de vrouw van de Franse president, Carla Bruni - Sarkozy, is te zien in de film als de gids van het museum dat de personages bezoeken. 

De film Midnight in Paris draait pas vanaf 15 september in de Nederlandse bioscopen, maar ik ben ontzettend benieuwd en ik verheug me al op een hele film vol mooie Parijs-taferelen.

1 opmerking:

  1. Misschien ga ik er wel heen, nog even kijken.. Klinkt in ieder geval leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...