maandag 6 december 2010

Shopping: New Jeans | Mavi Jeans


Toen ik onlangs in München was ben ik op zoek gegaan naar de perfecte jeans. Moeilijke opgave, vooral als er zo veel is om uit te kiezen. Normaal gesproken draag ik altijd Tommy Hilifiger Denim, maar in de brandstore in München kon ik niet slagen. Op het Franz Josef-vliegveld van München hebben ze een heel grote jeansstore, met allemaal merken. Vlak voor het terugvliegen nog even een kijkje wezen nemen en met resultaat!

Na een aantal Levi's te hebben gepast, kwam de verkoper aan zetten met de Mavi Jeans. Volgens hem was dit jeansmerk de opkomende trend in Europa. Om eerlijk te zijn heb ik er nooit van gehoord, maar ik was nieuwsgierig en ik besloot 'm te proberen. De verkoper wist me te vertellen dat deze jeans uit Turkije afkomstig zijn, en gemaakt zijn door een man die voorheen voor de bekende merken werkte. En hij moet hebben gedacht: wat ik daar kan, kan ik zelf veel beter. En de beste man had gelijk. De broek zit als gegoten. Dit model heet Serena (hoe Gossip Girl!) en is een slimfit skinny jeans. Hij is van stretch en zit dus niet al te strak. En de prijs was nog het meest verbluffend, de jeans kostte maar 60 euro!! Dat is echt goedkoop. Even ter info: 'Mavi', betekent blauw in het Turks. Mavi Jeans is een jong, hip denimlabel. Het hoofdkantoor zit gevestigd in Istanbul, Turkije. Mavi Jeans ontwikkelt prettig zittende jeans met een mediterraanse
touch. I like it! En wat blijkt, ik ben niet de enige die er weg van is? Sinds het een aantal jaren geleden werd geïntroduceerd in Amerika lopen celebs als Kate Winslet, Julia Stiles en Hilary Duff lopen er mee weg. Volgens TIME Magazine behoort Mavi Jeans tot één van 16 beste jeansmerken ter wereld.
Het wordt momenteel in 4000 verkooppunten verkocht, in meer dan 50 landen, waaronder Nederland, Duitsland, Italië, Frankrijk, Amerika, etc.

Wil je meer weten over dit jeansmerk? Kijk dan even op mavi.com.

Welke jeans draag jij altijd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...