maandag 1 november 2010

Dutch Design: Keramiek

Photo: Courtesy of Lenneke Wispelwey Ceramics. All rights reserved.

Ik ben weg van mooi design. Vroeger wilde ik dolgraag studeren voor binnenhuisarchitect, maar helaas ben ik daarvoor niet genoeg wiskundig aangelegd. Toch kan ik kunst en mooi design nog steeds waarderen.Onlangs kwam ik langs de website van de Nederlandse ontwerpster Lenneke Wispelwey. Ze maakt allerlei dingen van keramiek en ik raakte ontzettend geïnspireerd. Kijk mee naar een paar items uit haar collectie...


Deze ontwerpster maakt vazen, servies en een heleboel andere dingen van keramiek. Ze heeft haar eigen stijl en die zie je duidelijk terug in haar objecten. En wat ik nog het leukste vind: het is allemaal erg betaalbaar! Dit servies uit haar The Sweet Surprise-collectie vind ik echt fantastisch. Mooie kleuren, opvallende texturen en erg modern.

Photo: Courtesy of  Lenneke Wispelweg. All rights reserved.


Dit servies is heel leuk om lekkere cupcakes of muffins op te serveren en zou dan ook niet misstaan bij een high tea. Het kleine kopje (waar de petit four in zit) kost €24.





Photo: Courtesy of Lenneke Wispelwey. All rights reserved.


Ontwerpster Lenneke Wispelwey vindt dat haar keramiek mensen vrolijk zou moeten maken. Je ziet dit ook duidelijk terug in haar styling (die ze ook helemaal zelf doet). Ik vind dat ze daar goed in slaagt, soms kan design ontoegankelijk zijn, maar dit maakt mij vrolijk en ik vind de pastelkleurtjes erg leuk. Ik krijg er een beetje Alice in Wonderland gevoel bij.

Meer weten over Lenneke Wispelwey? Bekijk dan haar hele collectie op haar website: www.lennekewispelwey.nl. Je kunt hier ook andere collecties bekijken. Haar atelier is gevestigd in Arnhem (Gelderland, Nederland).

Wat vind jij van de collectie? Is het iets voor je of is het totaal niet jouw smaak?

Stay tuned!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...