dinsdag 23 november 2010

DIY: Honingmasker


Waarom een duur masker kopen als je er ook zelf eentje kunt maken? Wat je in je keuken vindt is vaak meer waard dan je denkt. Honing is mild voor je huid, en dus is het ook uitermate geschikt voor mensen die allergische reacties hebben op sommige beautyproducten.  Het honingmasker is het ideale middel tegen een onzuivere of droge huid. Maar hoe maak je het?


Wat heb je nodig?

- 1 rauw ei
- 1 eetlepel honing

Hoe werkt het?

Kluts het rauwe ei en meng het met de honing. Breng het aan op je gezicht en laat het 15-20 minuutjes intrekken. Spoel je gezicht vervolgens af met lauw water.

Wat doet honing?
Honing heeft van zichzelf een bacterieel remmende werking, dus is het ontzettend handig om te gebruiken tegen onzuiverheden. Daarnaast is het een fijn vochtinbrengend middel om ons een beetje de koude winter door te helpen. En het helpt ook tegen het verkleuren van de huid (pigmentvlekjes).  

Mijn ervaringGisterenavond heb ik dit fijne masker gemaakt en ik moet zeggen: mijn huid werkt er erg zacht van. Het werkt net als een normaal masker, je voelt het na een tijdje na het aanbrengen een beetje opdrogen en hard worden. Maar nadat je het eraf spoelt is het enorm zacht. Ik denk wel dat je dit masker vaker moet gebruiken voor een mooier resultaat, maar het werkt zeker de eerste keer al heel erg goed! Ideaal voor dit winterweer en het kost je haast niks!

Heb jij het wel eens geprobeerd?

2 opmerkingen:

  1. Honing gebruik ik wel als lippenbalsem, maar heb honing nog nooit op mijn gezicht gesmeerd.. ;)

    Ps. ik heb je gelinkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je! Mij leek het in eerste instantie ook een heel goor idee, maar ik moet zeggen het voelt en ruikt niet eens zo gek. En honing blijkt dus ook nog eens een heel goed middel tegen bacteriƫn! Who knew?

    BeantwoordenVerwijderen

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...