maandag 13 augustus 2012

Beauty Fall 2012 Trend: Goth Romantic

Beauty look Gucci Fall RTW 2012. Style.com

Een heel grote beautytrend dit najaar gaat de Goth(ic) Romantic worden. Het sluimert al jaren, maar dit najaar gaat deze trend toch echt de (hoofd)rol spelen. Van Gucci tot Calvin Klein, veel designers voegen een touch of goth toe aan hun looks.

Als je zegt gothic, denk ik al gauw aan een superbleke huid, heel donkere ogen en donkere lippen. Niet weggelegd voor iedereen en ook niet altijd even draagbaar. Ik bedoel maar: je wilt mensen op straat geen hartaanval bezorgen. Stijlicoon voor veel designers is Rooney Mara, de actrice die Lisbeth Salander speelt in de trilogie The Girl With The Dragon Tattoo.



Mij gaat die look te ver, maar gelukkig is het niet per se de bedoeling bij deze trend dat je als een über gothic over straat gaat. Dat het ook anders kan, zagen we bij de Milan Fashion Week. De meeste designers lieten elementen uit de gothic look voorbij komen: ze kozen voor super smokey eyes en de rest van de look neutraal, of ze kozen juist voor opvallende donkere lippen.
Versace RTW Fall 2012 | Style.com

Mooi voorbeeld van een redelijk subtiel staaltje goth is deze look uit de najaarsshow van Versace. Smokey eyes in combinatie met een flawless skin en nude lippen. Pretty!

Versus RTW Fall 2012 | Style.com

Mooie dikaangezette eyeliner bij Versus. De gebronsde huid zie je dit najaar niet echt meer terugkomen. De wenkbrauwen zijn een opvallend feit. Bij de ene look vallen ze weg doordat ze niet zijn ingekleurd, bij de andere look vallen ze juist wel op. Deze look vind ik erg mooi, de wenkbrauwen zijn niet te donker en daarom oogt het dus ook minder hard.
Roberto Cavalli | Fall RTW 2012. Style.com

Dat je niet alleen gebruik hoeft te maken van zwart, bewijst Roberto Cavalli. Deze look vind ik erg mooi en ook draagbaar. Naast zwart zullen ook verschillende tinten donkerblauw (van marineblauw tot kobaltblauw) een rol gaan spelen. I like!

Zelf moet ik wel even wennen aan de trend. Het nadeel aan deze trend is dat al snel heel hard oogt en je daardoor heel goed moet uitkijken welke kleuren je kiest.
Desondanks vind ik het wel een gave trend, maar of ik het nu ook echt ga dragen?
We gaan het zien!

Wat vinden jullie van de najaarsbeautytrend?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...