dinsdag 10 januari 2012

Budget Eyelook


Jullie hadden nog een ooglook tegoed van mij, dus ik dacht waarom dan niet gelijk een budget-proof versie? Tenslotte is december een dure maand geweest (voor velen dan). Zoals jullie weten houd ik van donkere aardetinten, liefst met een mooie shimmer. Deze look is perfect voor overdag, maar ook zwoel genoeg voor een avondje uit. Wanna see?

Laatst kreeg ik een complimentje van mijn collega die vervolgens verzuchtte: zoiets kan ik dus nooit maken. Dan probeer ik het en dan wordt het één grote zooi. Sure you can!

Maar echte beauty-liefhebbers weten: dit is niet moeilijk! Ik heb één van de Catrice Absolute Eye Colour in Never Let Me Go geprobeerd. Ik had ze al een aantal x zien liggen en ik besloot er laatst één mee te nemen.
 

Dit is ook het palette wat ik mee nam naar Brussel. De pigmentatie van de donkere kleuren (grijs en donkerbruin) zijn het beste. De lichte kleuren vielen me qua pigmentatie iets meer tegen, maar ze kunnen wel prima worden gebruikt als highlighter.


Voor deze look heb ik twee kleuren gebruikt. Het mooie van deze look is spelen met contrasten en diepte geven aan je ogen zonder dat je er echt veel moeite voor hoeft te doen. Ik heb gekozen voor een overgang van de lichte naar de donkere kleur. De donkere kleur bevat een goudkleurige shimmer, die zoals je kunt zien subtiel oplicht.




Mocht je van deze look van dag naar nacht dragen, kun je eventueel nog een klein randje eyeliner langs je wimperrand trekken voor een dramatisch effect.

Gebruikte producten:

- Catrice Photofinish Foundation in #040 Sun Beige
- Catrice Absolute Eye Colour in # Never let me go
- Revlon lipstick in #Rosy Nude
- MNY Lipgloss
- Bourjois 10 Châtaigne Dorée
- Max Factor False Lash Effect Mascara in #Black




Het palette vind ik persoonlijk één van de betere budget producten. Ik ben niet zozeer lyrisch over alle oogschaduws van Catrice. Van sommige zijn de pigmentatie gewoon niet zo goed, maar al met al vind ik het voor een budgetproduct best fijn. En de prijs van €3,99 is natuurlijk ook mooi meegenomen. Wat vind jij?

Liefs!

2 opmerkingen:

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...