Je voudrais une petit déjouner... And so be it, want ik werd uitgenodigd door het PR bureau van het fashionlabel Anecdote om hun nieuwe collectie te komen bewonderen in hun showroom in Amsterdam, onder het genot van een Frans ontbijtje. Dit label werd opgezet door Jet van Beuningen, een bijzonder ambitieuze dame met een passie voor mode. Mijn dag in foto's!
Het verhaal achter Anecdote leest als een sprookje... Jet van Beuningen (28) heeft gestudeerd aan het befaamde Amsterdam Fashion Institute en ging na haar afstuderen twee jaar aan de slag bij het designerlabel Tommy Hilfiger. Maar Jet had een droom: haar eigen label starten. En dat deed ze dan ook met succes. Anecdote was het antwoord op haar ambities en na een basiscollectie van sweaters, cardigans, wollen jurkjes en een grote sjaals in gevarieerde kleuren, ontwikkelde het merk zich als solid merk in de fashion industrie.
Met Anecote oprichter Jet van Beunigen. |
Jet begon met knitwear, een item waarvan ze vond dat vaak als te duur werd aangeboden en in vrij, saaie, neutrale kleuren als grijs en blauw. Een goede knitwear is moeilijk te vinden, dus besloot ze daar zelf voor te zorgen. Vanuit die basiscollectie ging Jet ook aan de slag met katoen en zijde. En inmiddels liggen Nederland, België en Duitsland aan haar voeten, de landen waar Anecdote wordt verkocht. Maar daar stopt het niet, want het fashionlabel is hard bezig met het veroveren van Scandinavië en wellicht Groot-Brittannië. Een inspirerend verhaal wat maar eens bewijst dat dromen waar kunnen worden, wanneer je ermee aan de slag gaat. Ik zelf heb erg veel bewondering voor mensen die met zulke dromen aan de slag gaan. Voor Jet van Beuningen is het simpel: I love what I do and I do what I love. En dat is te zien aan haar collectie.
Het ontbijtje was echt superlekker en heel gezellig! Naast de bekende gezichten van de pers heb ik ook een heleboel nieuwe leuke mensen leren kennen zoals bijvoorbeeld de lovely Laura die zo lief was om wat foto's te schieten.
Voor deze gelegenheid koos ik voor een ensemble van zwart. Coltrui by H&M - Broek by H&M Trend - Shoes by Invito - Bag by Sacha
Ik ben echt heel enthousiast over de collectie en het merk. Het is iets dat helemaal bij mij past. Geen ingewikkelde haute couture maar voor design begrippen betaalbaar, modieus en vooral erg draagbaar. Er waren zoveel stukken bij waarvan ik dacht: dit ga ik zo dragen! Daarbij vind ik het verhaal erachter ook een groot pluspunt en maakt 't merk nog leuker. Check bijvoorbeeld deze quotes:
De inspiratie voor deze collectie komt vanuit de meest romantische stad: Parijs! J'adore!
Overall, zoals ik al zei: een heel mooie en vooral duurzame collectie. De stoffen zijn prachtig, vooral de knitwear en je kunt echt zien dat ze goed zijn vervaardigd. Hierbij licht ik even mijn favorieten uit van deze collectie:
De sweater, de broek en de knit zijn mijn absolute favorieten. Vooral die sweater zou ik echt in kunnen wonen. Deze items zijn ook verkrijgbaar in andere tinten, check vooral even de site, want Anecdote heeft een webshop!
Al met al een onwijs leuke dag met een fashionmerk dat echt helemaal aansluit bij mij. Ik ben het PR bureau dan ook ontzettend dankbaar dat ze mij hebben uitgenodigd als blogger. Echt, ik waardeer het enorm! Daarbij ook dank aan Anecdote en een speciaal bedankje aan Laura, voor het schieten van foto's van moi.
Liefs,
Stay tuned,
♥
Stay tuned,
♥
zitten mooie stukken tussen :D
BeantwoordenVerwijderen