zaterdag 21 mei 2011

Mijn favoriete magazines

Ik ben wat ze noemen een tijdschriftenjunkie. Ik lees zowat alles wat los en vast zit. Toch heb ik ook mijn favorieten. Een magazine is mijn beste vriend (of vriendin, whatever). Heerlijk op de bank of in je tas voor onderweg. Naast dat ik het leuk vind om artikelen lezen, raak ik ook altijd wel geïnspireerd. Door het beeld bijvoorbeeld of een leuke zin of interview. En ook al zit ik veel op internet en lees ik veel blogs en sites, tijdschriften blijven voor mij een keeper.  Maar was lees ik het liefst? Dat zie je na de jump!



Cosmopolitan (NL)De stijlbijbel van iedere moderne vrouw, als je het mij vraagt. Ik heb al ruim twee jaar een abbo op Cosmopolitan en ik vind het een super leuk blad! Het is een goede mix van mode, beauty, lifestyle en psych. Leuke artikelen met een smart, sexy en fearless - touch! Bovendien staan er vaak nuttige tips of adresjes in die heel fijn zijn om te bewaren. Ik vind het belangrijk dat een magazine uit meer bestaat dan alleen maar shoppings. Het leven bestaat tenslotte niet alleen maar uit kopen, kopen, kopen.. Toch?

Marie Claire (NL)Dit magazine is niet alleen favoriet maar beschouw ik ook nog eens als mijn droom werkgever!
Marie Claire is een tijdschrift voor slimme, ambitieuze en stijlvolle vrouwen. De onderwerpen zijn zeer uiteenlopend; van mooie modereportages tot interessante insider interviews. Het leukste aan MC vind ik de human -interest verhalen: artikelen over vrouwen over de wereld die in een andere (interessante) cultuur leven. Het geeft me inspiratie en een stuk zelfbewustzijn van de wereld om me heen.


Grazia (NL)Iedere woensdag is het Grazia-dag; want dan komt het nieuwe tijdschrift uit. Wekelijks wordt je door Grazia op de hoogte gehouden van de nieuwe trends op het gebied van mode, beauty, lifestyle en natuurlijk de celebs! Ik ben niet zo van de roddelbladen, maar toch vind ik het wel leuk om op een 'nieuwsachtige' manier te lezen over de sterren. Grazia staat o.a. bekend om de onthullende interviews met BN'ers en de verslagen van verschillende events. Ik heb zelf gewerkt bij Grazia in 2009, een zeer interessante, leerzame ervaring!

RED (NL)
Misschien val ik niet helemaal onder de doelgroep, maar toch vind ik Red een nuchtere aanvulling op alle glossy's in het tijdschriftenschap. RED is zeer aangenaam leesvoer en staat boordevol inspiratie. Tevens geeft het blad vaak stof tot nadenken; diepgaande interviews, ontroerende verhalen en discussies. Never a dull moment...


Welke tijdschriften lezen jullie graag? En welke onderwerpen spreken je het meeste aan?

1 opmerking:

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...