donderdag 26 mei 2011

I feel pretty...



Ik heb dit liedje echt op repeat staan. We kennen natuurlijk allemaal de originele versie van TLC (very jaren '90, maar zeker goed) en het liedje is onlangs gecovered in een aflevering van Glee. Zo mooi! Niet alleen de melodie, maar zeker ook de tekst. Het zette me echt aan het denken en ik realiseerde me dat het niet zo vanzelfsprekend meer is dat je blij en trots bent op jezelf. En dat vind ik jammer... Want ik vind juist dat je blij en trots op jezelf moet zijn!

Om niet meteen te beginnen met een cliché dat we zoveel worden beïnvloed door wat en wie we zien in tijdschriften en op tv enzo. Ik denk dat je ook heel erg negatief kunt worden beïnvloed door dingen die zich afspelen in je omgeving. En dat is zo jammer, want waarom zou je je er van de wijs door laten brengen?

Ik heb net als jullie ook wel eens mijn dagen waarop veel dingen tegen zitten of dat ik niet erg blij ben met hoe ik eruit zie. Maar uiteindelijk weet ik ook dat je gewoon blij moet zijn met wie je bent en hoe je eruit ziet. Want je kunt wel mooi zijn, als je een vreselijk persoon bent dan is jouw schoonheid ook niets waard. Ik geloof dat juist door vriendelijk, oprecht en jezelf te zijn (met al je goede en je slechte kanten) je mooier bent.



Waarom zou je niet jezelf zijn? Wat heeft het voor zin om iemand anders te zijn? Ik snap wel dat je soms verlangt om iemand anders te zijn, iemand die je bewonderd. En tuurlijk is het niet zo dat je niet dingen aan jezelf kunt veranderen als je zou willen. Maar het moet in verband staan met wie jij bent. Het zou bij je moeten passen en je zou daar volledig achter moeten staan.

Natuurlijk zou het leuk zijn als je eruit zag als een supermodel, maar wordt je daar nu echt per se gelukkiger van? Ieder voordeel heeft ook z'n nadeel en met alleen looks kom je er niet in deze wereld. Ze zeggen wel eens dat je om je heen moet kijken. Count your blessings. En ik geloof daar ook in. Kijk niet naar wat je niet hebt, maar wees blij met wat je wel hebt.


Geloof in jezelf; want ik geloof echt dat alles mogelijk is, als je tenminste ook in jezelf gelooft. Wees trots op wat je al hebt bereikt en wat je allemaal kan. En bedenk dat je nog tot veel meer in staat ben, als je gewoon gelooft in jezelf. Houd van jezelf, wat mensen ook tegen je zeggen, laat het van je afglijden. Want als jij jezelf bent, wat doet de rest er dan nog toe?

Ik weet niet precies waarom, maar ik vond het even nodig om dit te zeggen. Ik zie zoveel negativiteit om me heen gebeuren dat ik sterk het gevoel heb dat we elkaar vaker moeten herinneren aan de leuke en goede dingen in het leven. En juist dat gevoel dat je blij mag zijn met jezelf. Want je mag er zijn. Each and everyone of you...


4 opmerkingen:

  1. Hij is inderdaad erg leuk, ik kijk steeds vaker Glee..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar ken 'k da liedje van....-denk-....JAH natuurlijk, TLC, 'k vond die zalig in de 90's :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You go girl! Glee voedt ons tenminste ook weer een beetje op met al die fijne en inspirerende liedjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thnx Danielle, je hebt helemaal gelijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...