maandag 14 maart 2011

5 Piece French Wardrobe


Het leuke vind ik dat inspiratie soms op allerlei manieren tot je kan komen. Vandaag zat ik in  de trein en een meisje zat tegenover me het boek 'Hoe u ook miljonair wordt' te lezen. Ik meen het serieus, geen grap. Ik weet natuurlijk niet precies of ze het nu las voor zichzelf of dat ze het moest doen voor haar studie of iets dergelijks, maar het bracht me wel op een idee. 

We willen allemaal meer. Maar ik ga je niet stimuleren om meer waarde te hechten aan materialisme. Nee, sterker nog: ik heb zo mijn ideeën hoe je met minder --> meer kunt krijgen. Vandaag start ik met fashion. Je hebt misschien de term ' 5 Piece French Wardrobe' wel eens op fashionblogs zien staan, maar wat is het nu eigenlijk?


5 Piece French Wardrobe is een systeem dat als volgt werkt: elk seizoen koop je vijf opvallende kledingstukken die horen bij het modeseizoen. Gelukkig gaat dit wel echt om trends en niet om basisstukken zoals t-shirts etc. Wat is het voordeel hiervan? Ten eerste bespaar je jezelf kapitalen. Ten tweede zijn sommige trends leuk voor nu, maar straks blijven ze wel achter in je kast hangen. Je denkt dus door dit systeem beter na over wat je koopt en of je het gaat dragen.
Zo zou je dit seizoen bijvoorbeeld: een gekleurde jeans, een maxi dress, een jumpsuit, een witte blazer en een leren jack kunnen aanschaffen. Uiteindelijk geef je zo minder geld uit, dan dat je heel veel trends koopt. De regels van de basics zijn een beetje vaag al wordt wel geadviseerd dat je daar beter wel in kunt investeren. Denk aan een wit t-shirt, een tanktop, een witte broek, een goede jeans etc. 

Ook over accessoires zijn de regels niet zo duidelijk. Er zijn fashionista's die ook beperkt shoppen betreft accessoires, maar er zijn ook meiden die dit laten varen. Ze horen echter niet bij de 5 Piece French Wardrobe. Een tas betekent dus niet dat je nog maar 4 items over hebt.
Ik zelf ben onlangs begonnen met het toepassen van dit systeem en het bevalt me erg goed. Mijn basics koop ik van goede kwaliteit zoals van Esprit, Tommy Hilfiger of Vanilia. Mijn 5 Piece French Wardrobe voor dit seizoen wordt: een gekleurde jeans, een witte blazer, een gekleurd zomerjurkje, een gekleurde top en een witte bloes. 

Passen jullie het syteem al toe en wat vinden jullie ervan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...