dinsdag 11 januari 2011

My Parfum Stash


Ik ben dol op parfum. Een geur is iets heel persoonlijks, net zoiets als een eigen handtekening. De laatste tijd heb ik veel geurtjes gekregen en ik wil mijn favoriete geuren graag met jullie delen. Tevens heb ik een wishlist gemaakt van geuren die ik nog graag zou willen hebben...

v.l.n.r. Rituals Sandelwood and Wild Rose, DKNY Love from New York and Chloé Love by Chloé

Het zijn er geen miljoenen zoals je ziet, maar dat komt voornamelijk omdat ik zo dol ben op parfum dat het bij mij in no-time op is. Ik vind parfum echt onmisbaar. Een deo is fris, maar er kan echt niets op tegen de zoetheid en aroma van een lekker parfum. Op de bovenste foto zie je het nieuwe parfum van Rituals Sandelwood en Wild Rose. Lekker geurtje, ik heb 'm nog niet zo lang, maar ik vind het 't ideale wintergeurtje. Waarom? Het is een fijne combinatie van knisperend haardvuur met het zoete van rozen. Het doet me denken aan het najaar.

DKNY Love From New York, is een limited edition parfum waar ik helemaal verliefd op ben. Ik heb 'm gekregen van mijn vader toen hij op reis was. Heel lief, want hij wist hoe graag ik het wilde hebben. Dit parfum is in zeer beperkte oplage te koop en daarom voelt het telkens extra bijzonder als ik het gebruik. Het is een zoete, romantische geur. Heel licht en daarom erg geschikt voor het voorjaar/zomer.

Chloé Love by Chloé heb ik ook gekregen en ik ben er ontzettend blij mee. Dit geurtje doet me denken aan een chique gala. Het is een geur met allure en glamour en ik moet eerlijk zeggen daar houd ik van. Ik vind het geen geur voor iedere dag. Wel een geur om naar een feestje te dragen.


v.l.n.r. Dreams Unlimited by The Body Shop, Replay For Her!, Cherry Blossom Water by Rituals, Mis Dior Chérie.
De parfumflesjes die je hier ziet zijn de parfums die ik vrijwel het meest gebruik. De eerste is het geurtje Dreams Unlimited van The Body Shop. Een geur met ambitie. Dit parfum is namelijk geïnspireerd door een quote van de oprichtster van The Body Shop, Anita Roddick. Ze zei: ‘Wat je ook kunt doen, of droomt, je kunt eraan beginnen.’ Is dat niet een positieve gedachte om de dag mee te beginnen? I'll say so! Het geurtje is fris en erg fruitig, een beetje vergelijkbaar als de geurtjes van DKNY. Het parfum is een mix van lichte, frisse sinaasappelbloesem, fruitige zwarte bes, tintelende groene-chilipeperbloesem en verfrissende akkoorden van zachte iris en sprankelend cederhout.

Dan mijn favoriete geur voor overdag is Replay For Her! Dit geurtje van Italiaanse origine is sexy, ondeugend en vrolijk. Ik word altijd helemaal vrolijk als ik dit geurtje op heb. Enne, vriendlief vindt 'm stiekem ook erg lekker.

Ook Cherry Blossom Water van The Body Shop is één van mijn favoriete geuren en typisch een gevalletje van veel voor weinig. Het geurtje kost rond de €25 en je doet er heel lang mee. Hij ruikt heel zoet, moet je wel van houden. I love it en ik draag 'm daarom ook vaak.


En tot slot: Miss Dior Chérie. Van dit geurtje zijn verschillende versies. Degene die ik heb, met patchoeli vind ik helaas de minste parfum van allemaal. De roze-gekleurde Miss Dior Chérie met in de ads Riley Keough, de dochter van Lisa Marie Presley, vind ik nog het allerfijnst. Toch laat ik me zo nu en dan nog eens verleiden om deze geur op te doen. Maar ik droom heel stiekem nog steeds van de roze versie.


Wat staat er op mijn verlanglijstje?
- Eternity Moment by Calvin Klein - my ultimate favorite, romantisch geurtje!
- Daisy by Marc Jacobs
- Be Delicious (groene variant) by DKNY
- Parlez-moi d'Amour
by John Galliano
Wat is jouw meest favoriete geurtje en waarom? Wat zou je graag nog willen hebben?

Follow Influence





2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke parfums heb je! :) Die van The Body Shop zou ik ook wel willen :) Be Delicious van DKNY is echt heerljk trouwens, heb die paar jaar terug ook gehad en vond die echt super :D

    Ik zou zelf nog graag Pure Poision van Dior willen bijvoorbeeld :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poision=Poison bedoelde ik natuurlijk, lol :)

    BeantwoordenVerwijderen

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...