zaterdag 25 december 2010

FOTD: look voor de feestdagen Part II

Vandaag een wat mooier en beter uitgevoerde feestlook, deze keer met verschillende tinten bruin. Ik twijfelde tussen een groene eyelook of een bruine eyelook, en deze keer heb ik toch gekozen voor bruin maar dan met veel glitter. Mooi voor bij bruine ogen, maar zeker ook bij groene ogen. En deze keer betere foto's!

Click on the picture for details regarding the colours.
Eigenlijk is dit één van mijn favoriete eyelooks alleen dan uitgevoerd met shimmer kleuren in plaats van matte kleuren. Ik heb voor deze look drie kleuren oogschaduw gebruikt en een highlighter. Verder nog wat false wimpers van Eyelure (Naturalites), een oogpotlood (bruin van MNY) en een eyeliner (Echt HEMA). En natuurlijk een aantal kwasten: een platte kwast voor het aanbrengen van de lichte kleur op het bewegend ooglid, een blendingkwast en een fluffy kwast voor de andere kleur oogschaduw en een apart klein kwastje voor de highlighter.




Wat heb ik gebruikt?


Face:
MAC NC37
Catrice Concealer
Sephora Mineral Powder
Chanel Blush 96 Caprice

Eyes:
Sephora Coffee Brown (nr.18)
Pupa Shiny Metal
Estée Lauder - Pure Color Eyeshadow (38 Chocolate Box)
Eyelure Naturalites Lashes
MNY - oogpotlood bruin

Lips:
MAC Dazzleglass Bare Necessity



De look
Ik ben begonnen met de basis: clinique soothing moisturizer, foundation, Catrice concealer, oogschaduw primer van Sepora en afgepoederd met Sephora Mineral Powder.
Op het bewegend ooglid heb ik gekozen voor Pupa Shiny Metal, in de crease Sephora Coffee Brown en in de outer-V een matte bruine kleur van Estée Lauder Chocolate Box. En tot slot de highlighter van Estée Lauder. Ik heb alles netjes geblend zodat je geen harde lijnen meer ziet. De overgang van licht naar donker moet het beste zijn geblend. Vervolgens heb ik een lijntje onder mijn ogen getrokken met een bruin potlood van MNY en daar met de kwast overheen gegaan met de kleur Chocolate Box. Tot slot heb ik de wimpers aangebracht en er voorzichtig met een bruin/zwarte eyeliner een lijntje getrokken zodat je niet ziet waar de wimper begint en eindigt. Tot slot nog de lichtroze blush van Chanel en de roze shimmer gloss van MAC Dazzleglass Bare Necessity. Klaar!


Nog even een total shot, dit was het eindresultaat!
Ik ben er ongeveer 20 á 30 minuten mee bezig geweest.

Fijne eerste kerstdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...