zaterdag 30 oktober 2010

Beautybuy: Ellis Faas Eye Lights

Photo: Courtesy of Ellis Faas. All rights reserved.


Eigenlijk ben ik niet zo heel bekend met de beautyproducten van Nederlands beste visagiste Ellis Faas (shame on me!). Maar toen ik haar nieuwste innovatie Eye Lights zag, werd ik helemaal enthousiast. Het lijken een beetje op concealer kwastjes zoals YSL’s Touché Eclat, maar dan mét een mooie shimmer kleur. Wat vind jij ervan?
Je kunt deze mooie kleurtjes niet alleen als highlighter gebruiken maar ook als metallic knalkleurtje op je ooglid. I like! Het product belooft netjes op te drogen en niet in de lijntjes te trekken. En heel fijn: het is een heel lichte formule waardoor je niet het gevoel hebt dat je oog zit ‘plakt’.
De Ellis Faas’ Eye Lights zijn verkrijgbaar in vijf mooie tinten: warm zilver, groen-goud, brons, lila en bordeaux.

Photo: Courtesy of Ellis Faas. All rights reserved.

Als ik een kleur zou kiezen, zou ik voor de lila kleur gaan, omdat ik vind dat die het meest draagbaar is en past bij mijn bruine kijkers.
Even nog iets over Neerlands trots: Ellis Faas is een Nederlandse visagiste en internationaal bekend. Vogue Parijs noemde haar ‘een van de meest talentvolle visagisten van haar generatie’. En dat zegt natuurlijk best veel over de kwaliteit van Ellis.

Na haar eindexamen volgde Ellis een opleiding tot fotograaf. Ze gebruikte zichzelf vaak als model voor haar foto’s en ontdekte dat ze met behulp van make-up haar veelzijdigheid kon laten zien. Ze verhuisde kort daarop van Amsterdam naar Parijs om te studeren aan de Christian Chauveaus make-up school. Later kwam ze in contact met de wereldberoemde fotografe Inez van Lamsweerde, met wie ze de campagne voor Louis Vuitton maakte. Haar doorbraak kwam toen Karl Lagerfeld himself vroeg of ‘onze’ Ellis een make-up collectie wilde ontwerpen voor Fendi. Inmiddels heeft de visagiste naam gemaakt bij Giorgio Armani, Cacharel, Chanel, Dolce & Gabbana, Dries van Noten, Jean-Paul Gaultier, Kenzo Takada, Lanvin, Moschino, Sonia Rykiel, Yves Saint Laurent, Junko Shimada, Olivier Theyskens, Emanuel Ungaro en Junya Watanabe.

Bron: Wikipedia

De kleurtjes van Eye Lights kosten €32 zijn te koop via de website van Ellis Faas: ellisfaas.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...