zondag 30 september 2012

Max Factor Colour X-PERT look


Voor de presentatie van Max Factor reisde ik af naar Amsterdam om kennis te maken met de nieuwe Colour X-PERT waterproof eyeliners, in vier verrassende shiny kleuren. Hoog tijd om er een look mee te maken!

De pay-off: de make-up van visagisten kennen we inmiddels wel. Maar wist je dat het ook echt gecreëerd is door een visagist? De van oorsprong Poolse Maksymilian Faktorowicz begon zijn carrière als pruikenmaker in 1909 in Hollywood. Hij rolde in de filmwereld en zag dat de make-up die werd gebruikt voor de actrices totaal ongeschikt was voor de professie. Met zijn eigen technieken en (eigen) producten zorgde hij ervoor dat actrices een natuurlijke verschijning kregen op het witte doek. Pas later in 1927 bracht hij zijn producten aan de man voor de consumenten. En voila, de rest is geschiedenis.

Max Factor is inmiddels uitgegroeid tot een groot internationaal cosmeticamerk met een groot scala aan make-up. Nieuwste paradepaardje zijn dan ook de waterproof 

Colour X-PERT eyeliners, geheel on trend met de kleuren van dit seizoen in: antraciet (donkergrijs), turquoise, Lilac en Deep Black.

Ik maakte een look met mijn favoriete kleur de paarse eyeliner (Lilac). Wat mij onmiddellijk opviel is het kwastje: klein en super puntig. Ideaal om strakke lijnen mee te trekken. Zelfs een heel, heel, heel, dun lijntje langs de wimperrand kost geen moeite met deze eyeliner. Nice, want daardoor is hij mooi op te bouwen.

Ik ben onder de indruk van de pigmentatie. Geen flauwe kleur samenstelling, maar bam! in your face opvallende kleur. Ook de andere kleuren (turquoise, antraciet en zwart) zijn ook echt aanwezig in kleur. En dat is fijn, what you see is what you get.

Daarnaast vind ik het iets pittigs hebben: zo'n eyeliner met een kleurtje. Tuurlijk, prachtig uitgevoerde ooglooks met verschillende tinten zijn mooi, maar met een klassieker als de eyeliner kun je eigenlijk ook genoeg kanten op.

 
De Colour X-PERT eyeliners zijn allen waterproof. Ik heb het getest en yep, het blijft allemaal netjes op z'n plek. Een huilbui of stortbui is met deze eyeliner prima te doen, in ieder geval hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Voor deze look heb ik de Lilac kleur gebruikt, deze vind ik absoluut de mooiste. Voor de rest van de look heb ik Garnier BB cream, Maybelline Great Lash Mascara en Max Factor Colour Elixer Lipstick in 510 English Rose gebruikt.
 
 Dragen jullie graag eyeliner en zo ja, welke kleur?

1 opmerking:

  1. Mooie kleuren zeg! Toevallig was ik gisteren nog aan het overwegen om ook een gekleurde eyeliner te kopen. Wist alleen niet goed welke ik zou aanschaffen, omdat ik het belangrijk vind dat je een dun lijntje er mee kan trekken. Momenteel gebruik ik altijd zwarte eyeliner, maar soms is dat best saai eigenlijk...Dus bedankt voor deze tip!

    BeantwoordenVerwijderen

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...