maandag 26 december 2011

Review: Aussie Miracle Moist & 3 Minute Miracle Frizz Remedy




Onder het motto: better late than never, hierbij een de review van Aussie's Miracle Moist shampoo en 1 Minute Miracle Frizz Remedy. Als ik één ding mocht noemen aan mezelf waar ik blij mee ben, dan is het mijn haar. Het is redelijk dik en (indien goed geknipt) valt het soepel in model zonder dat ik er al te veel voor hoef te doen. Helaas kan ik mijn haar niet  verven (geen enkele kleur pakt) maar juist omdat het zo donker is gaat het wel mooi glanzen. Logisch dus dat haircare een big deal is voor mij.

Ik was mijn haar ongeveer twee keer per week (soms iets meer, maar liever niet omdat dat niet echt goed is. En ik gebruik regelmatig droogshampoo voor tussendoor (geeft én volume en maakt je haar weer wat frisser). Maar met het droge, druilerige weer heeft mijn haar wel de neiging om een tikje uit te drogen en te gaan pluizen.

Om dit probleem een beetje tegen te gaan dacht ik eraan om Aussie te proberen. Op vele beautyblogs wordt dit merk bejubeld en sinds kort is het in Nederland verkrijgbaar, gewoon bij de Etos.

"For hair that's dry/ damaged/ a bit unhappy."


Aussie is (zoals de naam al aangeeft) een Australisch haarverzorgingsmerk. Er worden aardig wat verschillende varianten verkocht. Voor volume, verzorging voor extra lange lokken, anti-frizz, extra voedende verzorging en verzorging voor gekleurd haar.


Ik heb twee producten getest: de shampoo uit de Miracle Moist-lijn en een soort haarmasker uit de anti-frizz lijn. Deze producten voeden het haar extra en is eigenlijk bedoeld voor droge/statische lokken. Nu heb ik van mezelf zoals ik al zei niet echt droge lokken, al heb ik in de winter daar wel meer last van. Ik gebruik deze shampoo dus niet iedere dag omdat ik dat eigenlijk niet nodig heb. Mocht je droog haar hebben dan kan dat natuurlijk wel.


De verpakking is nothing fancy, een leuke paarse dop en een Australisch kangoeroe op de fles. De shampoo bevat 300 ml. In het 'haarmasker' zit 250 ml en deze heeft geen dop, maar een knijpfunctie. Heel handig! Het eerste wat mij opviel (is de alomgeprezen) bubble gum sensatie! Schroef de dop eraf en de Hubba-Bubba geur komt je tegemoet. (Voor de jongere lezers: dit is knalroze kauwgom die ik vroeger wel eens at, waarmee je enorme bellen kon blazen en giga zoet ruikt. Weet niet of het nog steeds bestaat).
De shampoo bevat macademia notenolie die bekend staat om zijn herstructurerende werking. Ook helpt dit ingrediënt je haar sterker te maken.


Dat is zeker wel een pluspunt, maar ik geef toe: je moet ervan houden. Want je haar ruikt na het wassen dus ook naar die zoete geur! Omdat ik geen extreem droge lokken heb, gebruik ik de shampoo maar summier. Gewoon een kleine hoeveelheid per wasbeurt werkt het beste. Doe je dit niet dan maakt het je haar (veel te) zwaar. Ik merk wel dat mijn lokken ervan opknappen, maar het lijkt wel of mijn haar alsnog een tikje zwaarder wordt. Nog een reden waarom ik de shampoo dus niet elke dag gebruik.

De 3 Miracle Frizz Remedy is mij minder goed bevallen. Ik kocht deze in een poging de kleine minihaartjes rondom mijn kruin te temmen (die nog weleens een eigen leven willen gaan leiden en gaan pluizen). Het masker bevat aloë vera (wat een verzachtende werking heeft) en jojoba zaadolie. Mijn haar wordt er alleen erg zwaar en sneller vet van. Maakt niet uit of ik veel of weinig gebruik: het effect blijft hetzelfde. En het pluizen? Het helpt amper. Ik was eerlijk gezegd wel een tikje teleurgesteld want ik had er meer van verwacht. Het is zo jammer, want soms worden producten zo bejubeld en dan blijkt dat het bij eigen ervaring zo tegenvalt.


De shampoo daarentegen doet wat hij moet doen, maar een echte miracle worker? Mwah, ik ben nog niet blown away. Misschien dat de overige productlijnen beter zijn (die heb ik nog niet kunnen beoordelen). Om de geur zou ik de shampoo wel opnieuw kopen en ook om de voeding (al zou ik het alleen in de winter gebruiken). De 3 minute miracle frizz remedy echter, die komt mijn badkamer niet meer in. Ik kocht de shampoo voor €4,99 en ik kon het masker kopen met korting vanwege de introductie-actie.

Wat zijn jullie ervaringen met Aussie?

Stay tuned,

Liefs!
 



1 opmerking:

  1. hmmmmmmmmm jammer dat hij zo tegenvalt voor jou want bij mij werkte hij perfect!ik verf al 6 jaar mijn haar pikzwart(ben zelf zeer licht blond:P) dus mijn har heeft wel een aardige stoot gehadmaar door deze lijn en ook de anti frizz masker is het weer helemaal gaan glanzen. misschien werkt het het beste voor beschadigd haar.

    BeantwoordenVerwijderen

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...