woensdag 27 april 2011

Review The Body Shop Lightening Touch

Al tijden ben ik op zoek naar de perfecte concealer. Een kwaaltje van veel vrouwen met een mediterraanse huid zoals ik heb is donkere kringen. Bij mij zijn ze soms zelfs een beetje blauw. Staat niet echt mooi dus. Om toch een frisse look te creëren ben ik op zoek gegaan naar een goede concealer in mijn huidtint. Iets wat helemaal niet zo gemakkelijk is, want ik zit tussen een lichte en een donkere huid in. Uiteindelijk ben ik geslaagd bij The Body Shop; toch wel één van mijn favoriete winkels. Lees alles over m'n aankoop TBS Lightening Touch van The Brush With Fashion Collectie!
De concealer is vloeibaar. Ik heb een tijdje een stick van Shisheido gebruikt, maar ik vind deze concealer meer geschikt om onzuiverheden aan te stippen. Onder mijn ogen is het niet zo'n succes, dus ging op zoek naar een vloeibare concealer.



De TBS Lightening Touch Concealer is verkrijgbaar in twee tinten. Een koelere tint en een wat warmere tint. Ik heb de warmere tint (04) gekozen. Ik heb wel eens vaker gelezen (en gehoord) dat je concealer het beste een tintje (of twee) lichter kan kiezen dan je eigen huidskleur. Ik ben het hier echter niet mee eens. Waarom? Ten eerste ziet het er raar uit omdat het vaak net té licht is en ten tweede blend het moeilijker met je foundation omdat de kleuren te ver uit elkaar liggen. Daarom koos ik ook voor deze tint, die komt namelijk het dichtste bij mijn eigen huidskleur.

Het fijne aan deze concealer is dat het lichtreflecterende pigmenten bevat. Dit zorgt ervoor dat de huid onder (en rondom je ogen) lichter wordt waardoor je er stralender uitziet. Er zijn meer concealers die dit hebben, zo heeft de beroemde Yves Saint Laurent de Touché Eclat die ook lichtreflecterende pigmenten bevat. Alleen doet die concealer (hoe mooi hij ook is) erg veel pijn in je portemonnee. De TBS Lightening Touch is budgetvriendelijker: hij kostte €13.

Ik ben er persoonlijk ontzettend blij mee. Je hebt er niet veel van nodig en hij smelt heel mooi weg in de huid. En hij blijft ook nog eens heel erg goed zitten! En door de lichtreflecterende pigmenten werkt hij ook nog eens als een highlighter. Ik ben er dik tevreden over, en ik ga 'm zeker weten opnieuw kopen.

Gebruiken jullie concealer? En zo ja, welke?

1 opmerking:

  1. Dit is geen concealer, maar een lightener om bepaalde delen van je gezicht naar voren te halen. Een concealer is een wezenlijk anders product.

    BeantwoordenVerwijderen

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...