woensdag 3 november 2010

Review: Rituals Sakura-lijn



De nieuwe lijn van Rituals heet Sakura, en het verhaal achter deze lijn is net zo sprookjesachtig als de naam. Ik wilde weten of de producten uit deze nieuwe lijn net zo fijn zijn als de andere producten van Rituals. Lees meer over wat ik er van vond!

Over de Sakura-lijn:

De kersenbloesem, Sakura, is vernoemd naar een prinses uit de vervlogen tijd die de naam Kono-Hane-Sakuya-Hime (bloeiende-boom-bloem-prinses) droeg. Volgens de legende kreeg ze haar lange naam nadat ze uit de hemel kwam vallen, precies op een kersenboom. Sindsdien geldt de kersenbloem voor de Japanners als een symbool voor geluk, liefde en de jaarlijkse start van de natuur.

Blossom Water
Allereerst heb ik het parfum getest uit de nieuwe lijn: Cherry Blossom Water. Dit is een licht body parfum met de geur van kersenbloesem. De verpakking is simpel maar elegant. De houten dop vind ik helemaal passen bij het Oosterse sfeertje. Het water heeft een heel licht groen kleurtje en het flesje bevat 100 ml. De geur is heel erg zoet. Wat eigenlijk ook te verwachten is met kersenbloesem. Ik moest er heel erg aan wennen en ik ontdekte al dat je maar weinig van dit parfum nodig hebt. Maar, ik moet zeggen, nu ik heb een tijdje in huis heb en 'm draag ben ik erg gehecht geraakt aan de geur. Ik blijf 'm zoet vinden (iets waar je van moet houden) maar ik vind hem heel fris en chic. En een pluspuntje: er zijn maar weinig parfums die de hele dag hun geur behouden, en het Blossom Water blijft de hele dag, van 's ochtends tot 's avonds haar frisse, zoetige geur behouden! Bij de meeste parfums, vervaagd de geur in de loop van de dag, bij dit geurtje rook ik het nog 's avonds nog in mijn kleding. Als hij op is, ga ik zeker weten een nieuwe halen. Hij kost €24,90 wat erg betaalbaar is voor een parfum van 100 ml.
Conclusie:
Als je niet van heel zoete parfums houdt, is dit misschien niet wat voor jou. Test het eerst even in de winkel, dan weet je het zeker. Houd je juist wel van een zoete, vrouwelijke geur, dan is dit parfum zeker z'n geld waard. Pluspunten: geur blijft lang hangen, goede prijs - kwaliteitverhouding, mooi flesje, gaat lang mee.  Minpunten: erg zoet, moet je van houden en als je hem gebruikt, spuit 'm dan op met mate.
Aanrader: Ja


Sakura Scrub
Ten slotte heb ik de Sakura Scrub uitgeprobeerd. De unieke combinatie van organisch suiker en de verzorgende oliën beloven je huid glanzend en zijdezacht te maken. Net als bij het Blossom Water, verspreidt de Sakura Scrub de aangename zoete kersenbloesem geur.
Laten we beginnen bij de verpakking. Wanneer je de deksel ervan af draait zie je dat de pot is afgesloten met zilverfolie. En dat was voor mij helaas al een minpuntje: ik ben serieus dik een kwartier bezig geweest het eraf te krijgen. Nu had ik natuurlijk een schaar kunnen pakken, maar ik wilde er geen zooitje van maken. Uiteindelijk, kon ik niet anders dan met een nagelschaartje het folie voorzichtig losknippen. Het is niet zo fijn als je voor gebruik al een obstakel tegenkomt. Eenmaal na het openen, kon ik de scrub gebruiken. Het goedje is zacht door de olie en ruw door het suiker. De korrels zijn fijn. Niet te grof, maar wel grof genoeg om je huid goed onder handen te nemen. Ik heb mijn benen ermee gedaan en ik ben er tevreden over. Ik heb vaak het probleem met scrubs dat ze mijn huid uitdrogen. Heel naar. Gelukkig werd dit met deze scrub voorkomen doordat er olie in zit. Gelukkig trekt het wel snel in en is het niet één en al glibber. Het is een milde scrub, maar eentje die wel z'n werk doet. Sowieso raad ik aan om voor je lichaam een niet te grove scrub te gebruiken. Nog een pluspuntje: er zit geen zout in deze scrub. Hij kost €14,90 voor 250 gram.

Conclusie:
Ik vind het een fijne scrub om te gebruiken, met name omdat hij mild is en toch goed werkt. De oliën vind ik een pluspunt omdat die gelijk je lichaam verzorgen. Groot minpunt, vind ik toch wel de verpakking. Het wekt irritatie op als iets niet open krijgt, en dat is gewoon jammer. Tenslotte zit er al een deksel op. Ik vind 'm fijn genoeg om nog 'ns te kopen. Ik ken weinig scrubs waar ook olie in zit en omdat ik vaak last heb van een droge huid, is dit een uitkomst. Wil je een milde scrub die tegelijkertijd ook verzorgd, dan is dit zeker het proberen waard.
Aanrader: Ja

De Rituals Sakura-lijn ligt vanaf half november in de Rituals winkels.

Dit artikel bevat producten die zijn opgestuurd door een bedrijf of merk. Voor meer informatie, lees mijn disclaimer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...