dinsdag 21 september 2010

Yves Rocher Vanille Noire


Ik ben dol op parfums. Het liefst zoveel mogelijk. Maar helaas voor mij laat m'n budget dat niet toe. Mensen zeggen wel 'ns dat een parfum een persoonlijke statement is, dat het iets uitdraagt, een soort van signature. Ik ben het daar mee eens. Een parfum kan je maken of breken. Geuren zijn heel persoonlijk.

Parfum is niet alleen iets voor de zomer, maar ook zeker voor het najaar. Yves Rocher komt vanaf oktober met een heel speciaal geurtje, namelijk Vanille Noire. Het parfum maakt deel uit van Yves Rochers Secrets d'Essences serie uit. Volgens Yves Rocher is de geur een sensationele creatie die als basis de drie mooiste kwaliteitsoorten vanille bevat, rijk is aan geraffineerde geurnuances zoals: essence van Bourbonville; voor een sensueel, leerachtig accent, essence van de zoete, bloemige Tahiti-vanille en essence van de vanille Oeganda voor houtachtig en kruidig karakter.

De flacon is minimalistisch en onopvallend. De echte verrassing zit binnenin. De vloeistof is een oranje van kleur, het lijkt bijna een fles drank. Sterker nog; ik vind het wel een beetje als cognac ruiken. De geur zelf vind ik erg zwaar. Ik moest er even aan wennen, dit is typisch zo'n parfum waar je mee op moet passen dat je niet teveel op jezelf spuit. De vanille is (vanzelfsprekend) goed aanwezig, je kan ruiken dat deze geur met zorg is gemaakt. Het parfum ruikt sensueel en zoetig. Ideale combinatie dus. Toch zou ik deze geur bewaren voor speciale gelegenheden. Zoals een feestje, een dinner of een date.
Voor het dagelijkse leven vind ik 'm persoonlijk te zwaar. Toch vind ik de combinatie van vanillesoorten plus de houtachtige geur een fijne geur voor het najaar.
De geur is vanaf oktober verkrijgbaar in de Yves Rocher verkooppunten (kijk op de site) en online.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...