donderdag 16 september 2010

Review: Shiseido concealer!

Sommige beautyproducten zijn gewoon onmisbaar in je toilettas. Voor mij is dat de concealer. Concealer is eigenlijk een product wat helpt om onzuiverheden of kleurverschil en andere huidprobleempjes te verdoezelen. Omdat ik in het bezit ben van een licht getinte huid, heb ik vaker dan andere mensen meer last van donkere kringen. Ik behandel mijn ogen elke ochtend met een vochtafdrijvende, cafeïneroller maar om de donker blauwe kringen tegen te gaan heb ik echt zwaarder geschut nodig. Er zijn een aantal dingen waar ik nooit op bezuinig waaronder concealer. Een duurdere concealer heeft doorgaans een luxere afwerking en heeft net een aantal ingrediënten meer waardoor de kwaliteit toch wat beter is. Ik heb mij laten adviseren in de winkel en ik heb de Shiseido concealerstick gekocht. Lees hieronder mijn oordeel!

Verpakking
Metallic zilver-paars doosje. Chic maar niet overdreven mooi ofzo. De concealer zelf zit in een eveneens metallic huls (zie plaatje). Eerder gebruikte ik een vloeibare concealer alleen merkte ik al gauw dat het goedje aan het einde van de dag ontzettend in mijn lijntjes gaat zitten. Dit verschilt natuurlijk per persoon, maar bij mij werkt een stick beter.

Wat belooft het?
Een duurzame dekking met een matte, poederachtige finish. Daarnaast ook langhoudend.

Het product
In eerste instantie was ik een beetje sceptisch over de concealer stick. Het laatste wat ik wilde was een masker effect, dus ik was in eerste instantie niet echt overtuigd dat het een stick moest worden in plaats van een vloeibare concealer. Veel visagisten zweren bij YSL Touché Eclat. Maar zoals ik al zei, ik heb al snel dat de vloeibare concealer in mijn lijntjes gaat zitten en daarbij is de YSL behoorlijk duur en slechts 3 ml. Wat erg veel geld is voor zo weinig concealer. De geur is aangenaam maar niet extreem geparfumeerd. Het voordeel van dit product? Je hebt echt heel weinig nodig. Bij vloeibare concealers met kwastje, moet je meestal heel lang aan de draaidop zitten en vaak krijg je dan teveel concealer. Dat is niet alleen zonde, het is ook onnodig. Met deze stick heb je dat dus niet. Nadeel: een stick is vatbaarder voor bacteriën dus gebruik bij voorkeur een kwastje bij het aanbrengen.

Duurzaamheid
De stick belooft goed te blijven zitten. In principe klopt het, maar ik vind toch dat het aan het einde van de dag iets begint te vervagen. Bij voorkeur dus halverwege de dag nog een keertje aanbrengen. De stick geeft inderdaad een poederachtige finish, wat ik erg fijn vind. Vloeibaar smeer je soms per ongeluk uit en dat zal je met een stick minder snel hebben. Daarnaast vind ik de stick natuurlijker ogen. Ik breng de concealer aan met een kwastje en klop de substantie vervolgens in mijn huid met een vinger. Door de warmte smelt het beter samen met mijn huid. De substantie is zacht en romig, wat ik erg fijn vind aan het product.

Kleur
Ik heb gekozen voor nr. 3 Peach. Iedereen heeft een ander huidtype, omdat mijn huid licht getint is heb ik een gele ondertoon. Omdat Shiseido een Japans cosmeticamerk is, hebben ze veel producten voor mijn ondertoon. Maar ook voor mensen met een roze ondertoon (doorgaans blanke huid, licht haar) heeft Shiseido concealer producten. De kleur is ongeveer twee tinten lichter dan mijn huidskleur. Erg fijn en kenmerk van een luxe afwerking: de concealer bevat lichtreflecterende bestanddelen waardoor de huid onder mijn ogen als het ware oplicht. Weg vermoeide blik! Missie geslaagd.

Prijs/kwaliteitverhouding
Okee. Shiseido is niet goedkoop. Ik had voor mezelf voordat ik ging een maximaal budget ingesteld en dat was 25 euro. Deze stick zat er iets boven, hij was €25,50. Niet goedkoop, maar zoals ik al zei: op een goed product wat ik dagelijks écht nodig heb, bezuinig ik liever niet. Je krijgt wel waar voor je geld. De stick vorm gaat lang mee en het product heeft net een wat luxere afwerking (dat merk je) dan een budget concealer. Het houdt langer, terwijl je toch niet voelt dat je iets op hebt. Wat ik met name het grootste pluspunt vind, is dat je het niet zomaar wegveegt. Niet alleen is zo'n streep heel lelijk, je wil toch graag dat het blijft zitten.

Conclusie?
Heb je wat meer geld over voor een concealer? Dan kan ik deze zeker aanraden. Laat je wel goed adviseren in de winkel. De sticks werken net als foundations op basis van (kleur)ondertoon van je huid. Vraag dus aan de visagiste of je een gele of een roze ondertoon hebt. Pluspunten: Goede, matte dekking, blijft goed zitten, blend makkelijk in de huid, weinig substantie nodig. Nadelen: teveel stick zorgt voor een masker effect, minstens 1x per dag bijwerken, aardig aan de prijs. Natuurlijk zijn er ook goede budget concealers maar als ik die vergelijk met een wat duurdere, is vaak het verschil dat ze net wat beter blijven zitten of meerdere bestanddelen bevatten die gewoon beter zijn voor je huid. Als hij op is, ga ik zeker weten een nieuwe halen.

Je kunt Shiseido vinden bij de luxere cosmeticazaken zoals Douglas en Ici Paris XL.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...